آخرین ممنوعیت ایمنی ورود فیس بوک کاملاً قابل اجرا است



فیس بوک واقعاً نیاز به انتخاب نوار دارد.

این شبکه اجتماعی قدمی در تعلیق موقت تبلیغات برخی لوازم جانبی سلاح و تجهیزات محافظتی برداشت. تبلیغات مربوط به سلاح ، “به روزرسانی اسلحه” مانند صدا خفه کن و مهمات اکنون کاملاً ممنوع است ، بنابراین این تغییر جدید بر تبلیغات مربوط به مواردی مانند محافظات مربوط به تپانچه ، جلد محافظ و جلیقه های ایمنی تأثیر می گذارد.

طبق گفته فیس بوک ، ممنوعیت جدید “حداقل تا 22 ژانویه” ادامه خواهد داشت و “از احتیاط زیاد” اعمال می شود. این خبر در به روزرسانی پست شرکت در 11 ژانویه با عنوان “آماده سازی ما قبل از روز افتتاحیه” اعلام شد.

سوال این است: چرا؟ اول ، تصمیم 16 ژانویه فقط چهار روز قبل از روی کار آمدن در 20 ژانویه و یک روز قبل از 17 ژانویه صادر شد ، تاریخی که توسط نیروی انتظامی به ظن تجمع یا حمایت از همان نیروها از حادثه 6 ژانویه کاپیتول توسط نیروهای انتظامی تعیین شد. ایالات متحده تجمع هایی را در پایتخت های ایالتی در سراسر کشور ترتیب می دهد.

همه اینها برای گفتن است: هیچ وقت نیست. چه فایده ای دارد که کالاهایی که مردم می توانند سفارش دهند ، قبل یا بعد از ثابت شدن تبلیغات برای بازگرداندن کالا ، وارد بازار شوند؟

همچنین ، ممنوعیت تبلیغات برای این محصولات واقعاً چگونه کمک می کند؟ اگر قبلاً سلاح دارید ، خرید محصولات مانند گاوصندوق و جعبه های سلاح به سادگی به عهده شما است. سوال بهتر ممکن است این باشد: چرا که تبلیغات مربوط به سلاح و لوازم جانبی سلاح از قبل برخلاف قوانین است ، فیس بوک هنوز اجازه تبلیغات برای چنین مواردی را می دهد؟

البته در اینجا یک پاسخ آسان وجود دارد. ممنوعیت جدید ، درست مانند حذف ناقص تبلیغات مربوط به اسلحه که قبل از معرفی این ممنوعیت جدید (و دوباره موقتی) رخ داده است ، تا حد زیادی پوششی برای الاغ است.

فیس بوک می داند که افراط گرایان راست گرا همچنان از پلتفرم آن برای اهداف نامطلوب استفاده می کنند و می داند که حداقل برخی از این افراد این کار را قبل از 6 ژانویه انجام داده اند. اما او می تواند کارهای زیادی را برای خفه کردن این بازیگران بد انجام دهد – که واقعاً باعث نمی شود ما شروع کنیم – قبل از اینکه راست افراطی که از آنها حمایت می کند فریاد “سانسور!” این ممکن است توضیح دهد که چرا مدیر عامل شرکت چریل سندبرگ تلاش کرد این تقصیر را به گردن سایر شبکه های اجتماعی معروف تر بیندازد.

سندبرگ روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “من فکر می کنم این رویدادها عمدتا در سیستم عامل هایی سازمان یافته بودند که توانایی ما در جلوگیری از نفرت را ندارند ، استاندارد ندارند و شفافیت ما را ندارند.” اگرچه او پذیرفت که برنامه فیس بوک نیز هرگز کامل نبود واشنگتن پست گزارش روشهای مختلف شورشیان را برجسته می کند من کردم از سیستم عامل قبل از وقایع 6 ژانویه استفاده کنید.

واقعا ممنوعیت تبلیغات برای این محصولات چه کمکی می کند؟

آیا می توان کار دیگری انجام داد؟ البته. رفتار و تمایل خود ترامپ برای اظهارات تحریک آمیز توهین آمیز حتی قبل از انتخاب او نیز یک عدد است. در چهار سال (یا بیشتر) گذشته فیس بوک می توانست در هر زمان و در هر زمانی اقدام به ممنوعیت آن برای نقض سیاست کند.

این شرکت می توانست زودتر برای ممانعت از مزخرفات توطئه اقدام کند. QAnon را در نظر بگیرید ، که از ابتدا این سناریوی خیالی پوچ را تنظیم کرد مبنی بر اینکه نیروهای سیاسی علیه ترامپ جمع شده اند ، در واقع یک کیش آدم خوار ، شیطان پرست از کودکان است. یا آنچه در مورد “توقف سرقت” ، به اصطلاح. یک “جنبش” ریشه در ادعای کاملاً غیر صادقانه و کاملاً رد شده در مورد سرقت انتخابات 2020 داشت ، حتی پس از شمارش مکرر و ممیزی در سراسر کشور.

فیس بوک نباید اجازه می داد که هیچ یک از اینها بیشتر از زمانی که مردم برای درک آن وجود دارند دوام بیاورد. اگر چنین چیزی ممکن باشد ، سایت باید تیم خود را از مجریان منظم و داخلی بهبود بخشد. یا شاید او باید به مکانیزم های نامزدی نگاه کند که دائماً به برخی از مسئله دارترین صداهای افراطی اجازه می دهد تا م mostثرترین پست های روز را ادعا کنند. دوباره و دوباره.

فیس بوک همچنین می داند که این یک بازی جدید در تاریخ 20 ژانویه است. پس از اینکه رئیس جمهور منتخب جوزف آر. بایدن “برگزیدگان” عنوان خود را بیرون انداخت ، فیس بوک با یک دولت جدید و پر از سیاستمداران که تماشای دنیای رسانه های اجتماعی را جلب رضایت منافع دونالد ترامپ و ترامپ می کنند ، برخورد می کند – که اغلب سیاست های خود را در این روند تضعیف می کند. – برای چهار سال.

فیس بوک به درستی نگران است که این لایحه به دلیل سالها پاسخ جالب به سو ab استفاده های مختلف جناح راست از سیستم عامل خود است. (بدون شک توییتر و سایر سیستم عامل ها این نگرانی را دارند.) بنابراین ، فیس بوک در تلاش است.

چرا منع تبلیغات ناگهانی و به ظاهر ناکارآمد این مجموعه از محصولات را اعمال می کنیم؟ دلیل این امر این است که این محصولات ارتباط کمی با ابزاری دارند که نیروهای شورشی در تلاش برای کودتا به آنها متوسل می شوند. دلیل این امر آن است که فیس بوک می تواند پنج روز قبل از آغاز به کار خود ، جایی که تهدید واقعی خشونت وجود دارد ، بیرون بیاید و بگوید: “سلام ، این موارد مرتبط با اسلحه تبلیغات هفته آینده را به شما نشان نمی دهد.”

این عملکردی است. این یعنی هیچ. او کاری نخواهد کرد و برای هر کسی که توجه کند – که واقعاً باید بعد از حوادث 6 ژانویه باشد – ما آن را دوست نداریم. شبکه های اجتماعی در طول سال های ترامپ این بستر را ایجاد کردند. هیچگونه ممنوعیت موقت تبلیغات یا محکومیت خیلی دیر هنگام خشونت ، مانع از برداشت فیس بوک یا سکوی دیگری از آنچه که کاشته اند می شود.




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>