آیا “ژانویه خشک” را امتحان می کنید؟ درباره برنامه هایی که ادعا می کنند به شما کمک می کنند چه بدانید



در شب سال نو ، بسیاری از افراد خشک ژانویه را شروع می کنند ، زمانی که سعی می کنند یک ماه را بدون مصرف الکل یا حداقل نوشیدن کمتر بگذرانند.

همانطور که در طول این سال همه گیر با بسیاری از کارها انجام داده ایم ، از جمله گفتگو با دوستان و کار ، بسیاری از آنها برای کمک به برنامه ها و ابزارهای آنلاین مراجعه می کنند.

به دنبال “خشک ژانویه” در فروشگاه App Apple باشید و نیم دوازده برنامه دریافت خواهید کرد که می گویند می توانند به شما کمک کنند. جستجوی مرتبط با “نوشیدن کم” یا “نوشیدن کمتر” منجر به چندین مورد دیگر خواهد شد. اما همه برنامه ها یکسان ایجاد نمی شوند.

برخی از برنامه ها توسط سازمان های مراقبت های بهداشتی ساخته شده اند که به اقدامات پشتیبانی شده علمی تکیه می کنند. برخی دیگر از توسعه دهندگان ناشناخته با زبان یا تکنیک هایی آمده اند که می تواند کسی را که می خواهد رابطه خود را با الکل تغییر دهد ، دلسرد کند.

دیوید کرین ، یک تکنسین رفتاری و یک محقق بهداشت ، که اثربخشی کاربردهای کاهش مصرف نوشیدنی را مطالعه کرده است ، گفت: “فقط این برنامه به آنها کمک نمی کند تا از نوشیدن دست بکشند.” “اگر این فرد فکر کند ،” من نمی توانم از نوشیدن دست بکشم ، این برنامه واقعاً عالی بود ، من مقصر هستم “- که یک تصور غلط است – پس ممکن است سالها طول بکشد تا دوباره سعی کنند.”

اگر می خواهید ژانویه خشک خود را با استفاده از تلفن هوشمند خود بسازید ، مواردی وجود دارد – به خصوص در یک سال همه گیر که افسردگی ، اضطراب و مصرف مواد است – باید بدانید.

ژانویه خشک کیست (و نیست)

اولین مورد این است که ژانویه خشک برای همه مناسب نیست. چیزی است که به عنوان “اختلال طیف” شناخته می شود ، به این معنی که ممکن است از خفیف تا شدید باشد (شما می توانید در این مورد بیشتر بدانید). اول از همه ، افرادی که سو abuse مصرف شدید الکل دارند نباید بدون کمک یک متخصص از مشروبات الکلی دست بکشند ، زیرا قطع الکل می تواند عواقب جدی از جمله مرگ داشته باشد.

برای بقیه مردم استفاده خشک ، مزایا و حتی معایب خشک ژانویه وجود دارد. سازمان بریتانیایی Alcohol Change UK ، که یک کمپین ملی برای خشک ژانویه برگزار می کند ، اقداماتی را انجام می دهد که تعدادی از فواید سلامتی – از کاهش وزن تا کاهش نوشیدن در خط – نشان می دهد که مربوط به پرهیز از الکل در فقط 30 روز است. برای افرادی که ممکن است در طیف اختلالات استفاده از الکل قرار گیرند یا نباشند ، کارشناسان آن را راهی برای تفکر و بازنشانی می دانند.

دکتر جورج کاب ، مدیر انستیتوی ملی سوuse مصرف الکل و اعتیاد به الکل گفت: “قطع مصرف الکل فواید زیادی دارد.” “اگر به طور معقول انجام شود ، به شما فرصتی می دهد که از روابط خود با الکل قدردانی کرده و روش های دیگری برای آرامش و معاشرت پرورش دهید.”

با این حال ، اگر هدف یک تغییر پایدار در رفتار باشد ، قطع کردن چیزی به طور کامل نمی تواند راهی باشد.

نیر ایل ، نویسنده کتاب ، گفت: “این برنامه های موقت باید با احتیاط استفاده شوند.” تخریب ناپذیر و استاد سابق دانشگاه استنفورد در زمینه طراحی رفتار ، وی گفت. “مشکل این است که وقتی صحبت از پرهیز ، خویشتنداری و فداکاری می شود – مانند آه ،” ترک نوشیدن “همانقدر سخت خواهد بود که من خودم را انکار می کنم ، شما مانند یک باند الاستیک خواهید برگشت.”

در عوض ، ایال رویکرد تدریجی تری را برای تغییر رفتار توصیه می کند. این نظریه در روند اخیر “ژانویه خشک” منعکس شده است ، که در آن مردم متعهد به کاهش و نه ممتنع هستند.

این امر ما را به اولین چیزی که باید هنگام بررسی برنامه های تغییر رفتار الکل در نظر بگیریم ، می رساند: هدف شما چیست؟

خشک در برابر خشک

افراد به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن یا تجدید نظر در رابطه با الکل در خشک ژانویه شرکت می کنند. برخی می خواهند با کاهش الکل به جای ترک کامل آن ، آزمایش کنند.

این روند ، “مرطوب ژانویه” (متاسفم) نیز نامیده می شود ، منطقه ای است که برنامه ها از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

ایل گفت: “بدون فناوری ، راه حل های قبلی همه بود یا هیچ چیز نبود.” “مثل اینکه ، من یا کنترل ندارم یا هوشیارم. و من فکر می کنم فناوری با برنامه های فعال شده اکنون به ما اجازه می دهد تا به مردم اجازه دهیم استفاده خود را از راه هایی که در واقع امکان پذیر نبود ، تعدیل کنند زیرا ما آن اتصال فوری را به همان روشی که اکنون داریم نداریم. “

بسیاری از برنامه ها در گروه ردیابی نوشیدنی ها قرار می گیرند. اگر اصلاً مشروب نمی خورید ، این یک ویژگی کاملاً بی فایده است. اما فهمیدن میزان نوشیدن شما اولین قدم مهم در جهت کاهش میزان آن است اگر هدف شما باشد. در برنامه های تغییر رفتار الکل ، کرین گفت که او و محققانش دریافتند که “چیزهایی که به نظر می رسد بهترین کار را کرده اند مواردی مانند نظارت بر خود و بازخورد است. حتی فقط متوجه شدن یا حتی فقط فکر کردن در مورد نوشیدن الکل معمولاً میزان نوشیدن شما را کاهش می دهد. “

البته برنامه ها تنها راه شروع پیگیری و تعدیل نیستند. کوب یک مطالعه NIAAA را توصیه می کند که شامل منابع و نکاتی برای درک مصرف الکل در خود و کاهش آن است. این شامل استراتژی های ردیابی و تعیین هدف است ، اما همچنین کاربران را راهنمایی می کند که کجا می توانند پشتیبانی بیشتری پیدا کنند ، اعم از پزشک یا گروه.

آنچه برنامه ها می توانند انجام دهند این است که بخشی از فرایند ردیابی را خودکار کرده و بازخورد فوری ارائه می دهند. آنها می توانند به مصرف کنندگان کمک کنند تا موفقیت خود را تجسم کنند ، مانند محاسبه مقدار پس انداز در اثر عدم نوشیدن و تقویم هایی که با روزها ، هفته ها یا ماههایی مشخص شده اند که مصرف کنندگان به هدف خود پایبند بوده اند.

کرین برنامه ای را به نام طراحی کرده است که بر این استراتژی و سایر تکنیک های تغییر رفتار تأکید دارد (متأسفانه ، این یک برنامه مستقر در انگلستان است و در ایالات متحده موجود نیست). Eyal اخیراً در یک برنامه “نوشیدن دقیق” سرمایه گذاری کرده است که در آن کاربران با دریافت پیام های ربات به شکلک های نوشیدنی خود ، هنگام دریافت آن ، مصرف الکل را ردیابی می کنند.

Eyal می گوید این برنامه دارای پتانسیل است زیرا وقتی پیگیری نوشیدنی ها راحت تر باشد ، توجه به میزان نوشیدنی شما راحت تر است.

و گرچه ممکن است با ایموجی ها همراه نباشد ، اما اکثر برنامه های دیگر برای کاهش نوشیدن به مصرف کنندگان کمک می کنند تا نوشیدنی های خود را ردیابی کنند. برخی از آنها با توجه به بررسی های موجود در فروشگاه های برنامه دارای امتیاز بالا هستند ، و.

“با حمایت علمی”

کارشناسان می گویند بررسی هایی که به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی برای افراد دیگر مفید است یکی از بهترین راه ها برای انتخاب یک برنامه با کیفیت برای کاهش یا قطع نوشیدن است.

ایل گفت: “من باید تقریباً مشاوره بدهم ، بررسی ها را بررسی كنم.” “متأسفانه ، ما در حال حاضر چیزهای بیش از این نداریم. کاش این کار را می کردیم. ”

این بدان دلیل است که طیف گسترده ای از برنامه ها برای انتخاب وجود ندارد و همچنین منبعی مستقل و قابل اعتماد وجود ندارد که کیفیت و کارایی برنامه ها را ارزیابی کند. کرین گفت ، کارشناسان می گویند گوگل و اپل باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از “اتلاف وقت مردم و آسیب رساندن به عزت نفس خود” با برنامه های کم طراحی روی سیستم عامل خود انجام دهند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این کاربردها می توانند تفاوت چشمگیری داشته باشند.

کوب گفت: “در حال حاضر یک سری مطالعات در مورد اثر بخشی آنچه شما مداخلات الکترونیکی می نامید و استفاده از برنامه های کاهش دهنده الکل وجود دارد.” “بیشتر آنها از آنها سود می برند ، اما ، به هیچ وجه ، می دانید ، آیا در این مرحله غلبه ندارند.”

با این وجود مواردی وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید.

مهمتر از همه ، این برنامه به طور صریح حاوی پیوندهایی به روشهای تغییر رفتار مبتنی بر شواهد است ، کاری که Less ، Drinker’s Helper و Alcohol Change UK در برنامه ها و توضیحات وب سایت خود انجام می دهند.

البته ، همانطور که ایل گفت ، “هر کسی می تواند بگوید” توسط علم پشتیبانی می شود “- فروشگاه های برنامه به اثبات این ادعا احتیاج ندارند. اما کرین می گوید که هنوز هم می تواند یک شاخص قدرتمند باشد.

کرین گفت: “تحقیقات زیادی در مورد چگونگی کمک به مردم در ماندن بدون الکل انجام شده است.” “برخی از افراد واقعاً بسیار باهوش هستند که شغل خود را وقف این امر می کنند و پاسخهایی که می دهند می تواند به تغییر رفتار کمک کند. بنابراین برنامه هایی که به آن نگاه می کنند “این چیزی است که افراد باهوش می گویند و ما آن را برای شما تفسیر خواهیم کرد ، وظیفه ماست که آن را به شکلی که دوست دارید از آن استفاده کنید بسته بندی کنیم” برنامه هایی هستند که مردم باید بیشتر به آنها اعتماد کنند. “

گرچه جستجوی کلمات کلیدی مانند “علم” یا “مبتنی بر شواهد” مهم است ، شما همچنین باید سازنده برنامه را نیز در نظر بگیرید. Try Dry بهترین بررسی ها را ندارد ، اما از طرف خیریه رسمی که کمپین بهداشت خشک در ژانویه را در انگلیس اجرا می کند ، به دست می آید. Drinker’s Helper and Less توسط شرکت هایی با وب سایت های گسترده و آموزنده تولید می شود. سازنده شرکت Less ، Big Sky Health ، دارای یک راهنما با تجربه پزشکی است. Drinker’s Helper می گوید این “برنامه ای است که توسط افرادی ایجاد شده است که برای کمک به دیگران برای جلوگیری از نوشیدن یا تعدیل نوشیدن ، نوشیدن را ترک می کنند.” در مقابل ، بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر توسط اشخاص یا شرکت هایی که برنامه های کاربردی طرف قرارداد دارند ایجاد می شود. مثل همیشه ، به منبع فکر کنید.

سایر ویژگی ها برای جستجوی

هنگامی که روشهای مبتنی بر شواهد را بررسی کردید و تصمیم گرفتید که تولیدکنندگان برنامه شماتیک نیستند ، انتخاب برنامه مناسب به ترجیحات و اهداف شخصی شما برمی گردد. ویژگی های اصلی که اکثر این برنامه ها شامل آنها می شود: بازخورد مثبت (مانند مقدار پولی که پس انداز کرده اید) ، پیگیری نوشیدنی ها (اگر می خواهید قطع کنید ، تسلیم نشوید) و پیگیری روزهای هوشیار. اما برخی از برنامه ها فراتر از این است.

به عنوان مثال ، لس از پنل تخصصی خود برای تهیه مقالات و سایر مطالب جهت پشتیبانی از اهداف شما استفاده می کند. Drinker’s Helper دارای تمرینات توجه و گروه های پشتیبانی مجازی و ناشناس است. متأسفانه ، این ویژگی های Drinker’s Helper فقط با اشتراک حق بیمه در دسترس است ، و این نکته دیگری است که باید مراقب آن باشید: هزینه برنامه چیست؟

اکثر این برنامه ها رایگان هستند ، اما مانند Drinker’s Helper ، برخی از آنها دارای سطح اشتراک هستند. برنامه DrinkCoach + رایگان است ، اما خدمات منحصر به فرد آن – که کاربران را به مربیان حرفه ای و آموزش دیده متصل می کند تا از طریق چت ویدیویی الکل را کاهش دهند – 55 پوند هزینه دارد.

همچنین برنامه هایی با زنگ و سوت کمتر وجود دارد. هوشیاری (از هر نوع – کاربر می تواند آنچه را که ممتنع است را نشان دهد) را به حساب می آورد. همچنین دارای یک انجمن انجمن است.

به خصوص اگر به دنبال برنامه ای برای کمک به خشک ژانویه ، خشک ژانویه یا معتدل هستید یا نوشیدن را برای مدت طولانی متوقف می کنید (در این حالت ممکن است بخواهید از متخصص کمک بگیرید) ، روند کار احتمالاً آزمایش و خطا خواهد بود. چه به دلایل کاهش وزن و چه برای تغییر رابطه با الکل ، باید بدانید که قسمت “اشتباه” بیش از حد خوب است.

به همین دلیل است که توصیه های کرین به این نتیجه می رسد: “اگر در ابتدا موفق نشدید ، دوباره امتحان کنید.”

کرین گفت: “شما باید درک کنید که این معمولاً تلاش زیادی می خواهد.” “تقریباً هیچ کس برای اولین بار به آن مبتلا نمی شود و در واقع به هر حال گرفتن اولین بار برای آن کار چندان خوبی نیست. شما می خواهید چندین بار این کار را انجام دهید تا بتوانید درس ها را بیاموزید و سپس از آنها برای تغییرات دیگری در رفتار سلامتی که می خواهید ایجاد کنید استفاده کنید. از این به عنوان سکوی پرشی استفاده کنید ، وقت خود را اختصاص دهید و ادامه دهید. “

اگر با الکل دست و پنجه نرم می کنید ، می توانید با مراجعه به وب سایت یا با شماره تلفن راهنمای ملی به شماره 1-800-662-HELP (4357) تماس بگیرید.




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>