رینگ پیستون چیست ؟

رینگ به معنی رینگ میباشد و رینگ پیستون به مضمون‌ حلقههای پیستون است. محل قرارگیری آن‌ها نیز در شیارهای نزدیک به سر پیستون است. حلقه پیستون یا رینگ موتور بر حسب کاری که انجام می دهد و همچنین محل قرارگیری آن ها بر روی پیستون به دو جور تقسیم میشوند. این سطح صاف از طرز تولید یک انحنا ریز بر بر روی حلقه موتور به‌وجود میآید که اهمیت چشم هم دیده نمیشود. علاوه بر اتومبیلهای دارای سیستم تایمینگ متغیر ، این شیارها سبب می شوند وقتی که تسمه تایم پاره شود ( درباره تسمه تایم هم در بخش سیستم تایمینگ نگارش شده ) و زمانه بندی سوپاپ به هم بخورد ، از بازخورد سوپاپ به پیستون خودداری شده و از تولید خسارات شدید دوری کند. به این مضمون‌ که تکه هایی از بدنه پیستون آنقدر داغ شده اند که بصورت پولکهای نازک در آمده اند و درصورتیکه این موتور برای مدت طولانی گزینه به کارگیری قرار بگیرد شاید لکه های داغ بر آن ایجاد شدن و می تواند سبب ساز رخنه شدن چکیده که بطرف خروج دود قرار دارد شود و در غایت به از عمل افتادن موتور سبب ساز شود . این ایراد زمانی پیش میآید که مایع خنک کننده از واشر سرسیلندر نشت کرده باشد و مایع خنک کننده به درون گوشه و کنار احتراق وارد شود و این موجب شکسته شدن آلومینیوم و ترک خوردن آن میشود، در زمانهای شدیدتر امکان دارااست سبب خوردگی لبه سرسیلندر و بخش مربوطه در سرسیلندر شود، چنانچه مایع نشت کرده قلیل باشد به شکل یک لکه سیاه کوچک بر روی واشر سیلندر مشخص و معلوم میشود. هنگامی تسمه تایم ببرد، ریتم گشوده و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و در صورتی که دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال بسیار سوپاپ اصلی سطح رویی پیستون عکس العمل می‌کند و منهای شکسته شدن خود سوپاپ سبب ساز آسیب دیدن پیستون نیز میشود. پیستون بیضی رخ هنگامی گرم شودبه وضعیت دایره ای کامل درمی آید.برای سهولت حرکت پیستون درسیلندروجلوگیری ازگیرکردن آن دراثرانبساط درسیلندر،لازم می باشد لقی یه خرده بین پیستون وسیلندر پیشبینی شود.دراین مسافت کم،قشرنازکی ازروغن قرارمیگیرد وفاصله راپرمیکند.ضمن آنکه اصطکاک ایجادشده راتقلیل میدهد،ازسایشسریع آن دونیز می کاهدو موجب تبادل حرارت میگردد.مقدارلقی پیستون درحالت سردبودن موتور،زیادتراست،ولی باگرم شدن موتور پیستون سریعتر انبساط پیداکرده،لقی آن باسیلندر کمترمیشود.علت انبساط بیشترپیستون دوعامل است:یکی گرمای بیشتری که به پیستون تاثیرمیکندودیگری ضریب انبساط زیادترپیستون آلومینیمی نسبت به سیلندر چدنی.پیستونهای بیضی شکل که به جهت دوری ازچسبیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته میشودبا بعدها خاصی طرح میگرددبطوری که قطرپیستون که درمحور تکیه گاه گژن پین قرارداردبه اندازه 0/15 میلیمتر ازقطردیگرکوچکتراست وقطرپیستون درروی محور45 درجه ای نسبت به محور0/075 میلیمتر،کوچکترازبزرگترین قطرپیستون است. زمانی راجع به خودروهای دیزلی سخن میکنیم، اکثری از کشندههایی که در مرزو بوم دارا هستند تردد می نمایند و فعالیت حمل و نقل را برعهده دارند، در کشور‌ایران ساخت نشدهاند، ولی پیستونش امروز وقتی رسیده به تعمیر و مکانیک گشوده میکند، قبلا این پیستون باید از بیرون گشوده می‌شد و بر روی این موتور تعمیری نصب میشد، البته امروز خوشبختانه ما گونه های کامیونها، گونه های بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، اشکال پیستونهای اینها را ما به تنوع مضاعف بالا؛ دستکم از همین 74 نوع پیستونی که ما ایجاد میکنیم، حداقل 50 درصدش اشکال پیستون کامیونها و کشندهها هستند. این پیستون ها که در موتورهای چهار زمانه به کار گیری می‌شوند عمده در خودروها کاربرد دارند. شما چنانچه این سه را نداشته باشید، داشتن یک چنین ماشینی هیچ خاصیتی به جهت شما نخواهد داشت، لذا پیستون جمهوری اسلامی ایران همگی این مطالبی را که عرض کردم، جمیعا دارد. مدام هم محوری کامل فی مابین پیستون، شافت، لوله سیلندر و درب سر سیلندر هیدرولیک وجود دارد. همین رینگ به کمک حلقه روغن در سطح داخلی سیلندر قرار داده میشود. فعالیت چسبندگی این رینگها به دیواره سیلندر در حقیقت به دلیل نیرویی می باشد که از انبساط رینگها و فشار احتراق در زمان سوختن سوخت در پشت پیستون به وجود میآید. حلقه پیستون درحقیقت رینگها یا این که حلقههای فلزی هستند. همانطورکه روشن هست رینگ به معنی رینگ می باشد و حلقه پیستون به حلقههایی فلزی گفته میشود که بر روی پیستون قرار میگیرند. همین کار باعث میگردد تا رینگ فشاری خاصیت دوری از نشت گاز را داشته باشد. همین ایرادات سبب می شوند تا اطلاعات اشخاص نسبت به قطعات به کار رفته در ماشین ارتقاء یابد. همین فرمان اکثر اوقات سبب ساز کنکجاوی افراد و تشویق آنها به به دست آوردن داده ها درمورد همین قطعات خواهد شد. این امر منجر می‌گردد تا کناره تیز آن اساسی جداره تماس پیدا نکند. پیشتر گفته شد که همین قطعه از آلیاژ چدن یا آلومینیوم ساخته میشود. فعالیت همین قطعه جلوگیری از نشت گاز از کنار پیستون و در اختیار گرفتن روغن است. عمل حلقه پیستون متراکم، پرهیز از نشت گاز از کنار پیستون در زمانه چگالی و توان آن است. پس از ماشین کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند.پس از این تراز بر روی بخش اعظمی از پیستون ها را اهمیت لایه نازکی از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند. پیشرانههای دو دوران بهطور سنتی اهمیت مخلوط نمودن روغن اهمیت بنزین روغنکاری میشوند که مطابق استانداردهای مدرن کابوسی به جهت انتشار آلایندگی می باشد و روغنکاری تماما زیانآور نامگذاری میشود؛ اما پیشرانه پیستون متقابل Achates مثل پیشرانه اتومبیل های متداول بهصورت جداگانه روغنکاری میشود، بنابراین مشکلی در همین حوزه وجود ندارد. اگر شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در آیتم پیستون تبریز خودرو بدست آورید به وبسایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر