سال 2020 سال پیوستن به TikTok بود


TikTok امسال فرهنگ اینترنت را تحت سلطه خود قرار داده است.

بر اساس گزارش سالانه شرکت تجزیه و تحلیل تلفن همراه App Annie TikTok بیشترین بارگیری شده برای سال 2020 است که از فیس بوک ، WhatsApp و Zoom ، بارگیری ترکیبی App Store و Google Play پیشی گرفته است. این گزارش پیش بینی کرده است که TikTok در سال 2021 ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال را از بین خواهد برد و “کاربران تشنه محتوا” برای “ایجاد ، برقراری ارتباط و سرگرمی” به این برنامه سرازیر می شوند.

شکی نیست که همه گیر COVID-19 – و متعاقب آن محاصره های جهانی – در موفقیت بزرگ تیک تاک در سال جاری نقش داشتند.

این برنامه هنر رقص را در چارچوب 9:16 ارتقا می دهد ، بنابراین تا حد زیادی به عنوان بستری برای تقلید از رقص رقص مدرن توسط نوجوانان رد شده است. در حالی که TikTok سال گذشته بسیار تأثیرگذار بود ، افزایش هنرمندان ویروس مانند Lil Nas X به نمودارهای برتر ، بیشتر کاربران کاربر جوان برنامه را از بارگیری واقعی آن باز می دارد. هنگامی که زندگی در حالی متوقف شد که شهرها قفل شده و دستورات ماندن در خانه را برای محدود کردن گسترش COVID-19 در اوایل سال جاری صادر کردند ، کاربران سرسخت توییتر گفتند که هرگز از بارگیری برنامه خسته نخواهند شد.

مقاومت آنها با تمسخر سایر کاربران توییتر روبرو شد. جمله “من هرگز TikTok را بارگیری نمی کنم” حتی در گردش مثل کوپی پاست

برخی از آنها اصول خود را رعایت می کردند ، اما برای اکثر افراد ، روحیه کم نمی کرد ، زیرا قرنطینه در طول سال بیشتر طول می کشید.

نزدیک به ده ماه بعد ، همه گیری همچنان ادامه دارد. فقط در ایالات متحده 19.2 میلیون مورد COVID-19 از روز دوشنبه ثبت شده است و علی رغم هشدارهای مقامات بهداشتی برای جلوگیری از جمع آوری تعطیلات ، این کشور در حال آماده شدن برای جهش اجتناب ناپذیر در موارد و بستری شدن در بیمارستان است.

هنگامی که در داخل خانه با فرصت کم یا هیچ فرصتی برای دیدن افراد خارج از خانه خود می مانید ، چه کار دیگری باید انجام دهید و سپس بی هدف TikTok را مرور کنید؟

همانند تقریباً هر جنبه دیگر از فرهنگ پاپ ، نسل های مسن طبیعتاً آنچه اکنون نوجوانان از آن لذت می برند را رد می کنند. به نظر می رسد TikTok در اکثر موارد تمایلی به بارگیری ندارد ، زیرا داده های کاربران نشان می دهد جمعیت جمعیتی هزاره در حال رشد در مقایسه با سال گذشته است. رویترز در نوامبر گذشته گزارش داد ، تقریباً 60 درصد از 26.5 میلیون کاربر در آن زمان بین 16 تا 24 سال بودند. تا ژوئن 2020 ، استاتیستا گزارش داد که 32.5 درصد از مصرف کنندگان بین 10 تا 19 سال و 29.5 درصد از مصرف کنندگان بین 20 تا 29 سال دارند. گروه های سنی 30 تا 39 و 40 تا 49 سال به ترتیب 16.4 و 13.9 درصد مصرف کنندگان را نشان می دهند.

تهدیدهای دولت ترامپ برای ممنوعیت TikTok در ایالات متحده به دلیل نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی ، کاربران بیشتری را به این سیستم عامل سوق داده است ، زیرا افراد قبل از اینکه برنامه از Google Play و App Store ناپدید شود ، برای بارگیری این برنامه سوار شدند. آخر هفته قبل از این که این ممنوعیت اجرا نشود ، برداشتها در یک روز 12 درصد افزایش یافت. (شرکت مادر TikTok ، ByteDance ، در چین مستقر است.)

درخواست اصلی TikTok فراتر از تعداد کاربران فزاینده متنوعی است. علاوه بر جذب بی شماری از مجریان مستقل در جدول برای موفقیت ، کتابخانه موسیقی گسترده این پلتفرم موسیقی قدیمی تر را به فرهنگ پاپ برگردانده است. آهنگهای آلبوم “O My Heart” از گروه موسیقی Mother Mother کانادایی در سال 2008 در صدها هزار فیلم TikTok مورد استفاده قرار گرفت که گروه را به رتبه 11 در Rolling Stone’s Breakthrough 25 رساند. Aly و AJ نسخه صریح “Breaup Potential” را منتشر کردند. آهنگ “در تاریخ 29 دسامبر پس از احیای ویروسی آهنگ 2007 ، که در دو مورد استفاده شد میلیون آهنگ های TikTok. “رویاها” از Fleetwood Mac برای اولین بار پس از بیش از چهار دهه ، Billboard Hot 100 را تولید کرد ، پس از آنکه کاربر TikTok ، Nathan Apodaka ، ویدئویی را از او در حالی که سوار بر لانگ خود بود و آهنگ کرنبری را مخلوط می کرد ، به اشتراک گذاشت کانا این ویدئو از روند TikTok الهام گرفته است ، که طبل ساز میک فلیت وود آن را بازآفرینی کرد.

شیوه برخورد الگوریتمی TikTok با محتوا برای هر کاربر خاص نیز یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر ، البته غیر عمدی بود. براساس مجموعه هشدارهای وزنی ، مانند محتوایی که قبلاً به آن متعهد شده اند ، TikTok تعداد کمی از کاربران یک ویدیوی خاص را نشان می دهد. اگر آنها متعهدانه عمل کنند ، برنامه ویدیو را به یک گروه بزرگتر ، سپس به یک گروه بزرگتر و غیره نشان می دهد تا زمانی که به صورت ویروسی تأیید شود. اگر کاربران به ویدیوهایی با صداها ، هشتگ های خاص یا زیرنویس هایی اشاره کرده اند که محصولات خاصی را ذکر کرده اند ، الگوریتم احتمالاً محتوای مشابه تری را به آنها نشان می دهد. و با افزایش فیلم های معروف ، محصولاتی مانند اسکیت غلتکی ، گوه های بلند کننده ساق پا و کرم صورت اصلاح کننده رنگ اکنون به دلیل تقاضای زیاد در انبار موجود هستند.

از قضا علامت گذاری واقعی که TikTok به آن توجه شده است ، رد داخلی جریان اصلی است. در اواسط سال 2020 ، زیرمجموعه ای از کاربران TikTok شروع به فاصله گرفتن از روندهای “مستقیم TikTok” کردند که توسط خالقین معمولاً سفید رنگ ، ناهمگون و متعارف جذاب شده اند. این ژانر که “Alt TikTok” نامیده می شود ، “Deep TikTok” یا گاهی اوقات به سادگی “Gay TikTok” نامیده می شود ، توسط طنز سورئال ، زیبایی های جایگزین و بیش از همه ، احساس آدم ربایی تعریف می شود. TikTok چنان با فرهنگ پاپ در هم آمیخته است که زیر گروه های جایگزین خوبی را در جامعه خود ایجاد کرده است.

علی رغم تلاش های مکرر دولت ریاست جمهوری برای مهار TikTok ، تأثیر برنامه در فرهنگ آنلاین امسال فقط شدت گرفت. این بدان معنا نیست که پلت فرم یا جامعه ای که بر روی آن ساخته شده بی عیب و نقص است – TikTok متهم شده است که باعث ایجاد محتوا ، سرکوب سازندگان سیاه و LGBTQ شده و برای اقدام علیه حساب هایی که اطلاعات نادرست را گسترش می دهد بسیار طول کشیده است. اما رشد و حفظ فرهنگ TikTok در سال 2020 غیرقابل انکار است.

بالا بروید و در لذت پیمایش منفعل و بی پایان به دیگران بپیوندید.

تماشا کنید: آیا TikTok یک برنامه دوستیابی مخفی است؟




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>