شیائومی پس از تمسخر حرکت مشابه اپل ، شارژرهای Mi 11 را تخلیه می کند



اوه ، چه تفاوتی به معنای واقعی کلمه فقط دو ماه است درست.

شرکت سازنده چینی شیائومی این خبر را نادیده می گیرد که تلفن اصلی بعدی آن ، Mi 11 ، بدون شارژر در جعبه خواهد آمد. این کاملاً یک چرخش است ، فقط دو ماه پس از پیوستن شرکت به دیگران ، اپل را برای تصمیم گیری مشابه با آیفون 12 2020 جلب کرد.

آره!

تأیید این اقدام از جانب مدیر عامل شیائومی ، لی یون ، در پستی در پلت فرم رسانه های اجتماعی چین Weibo (h / t The Verge) صورت نمی گیرد. در نسخه ترجمه شده به صورت خودکار از چاپ اصلی از زبان چینی ، جون گفت این اقدام “پاسخی به درخواست فناوری و حفاظت از محیط زیست” است.

وی همچنین فاش کرد که در کنفرانس مطبوعاتی برنامه ریزی شده برای 28 دسامبر ، بحث بیشتری درباره این تصمیم وجود دارد.

اپل ابتدا در اکتبر فاش کرد که آیفون 12 آینده شارژر و هدفونی را که به طور سنتی با دستگاه های قبلی iOS بسته بندی می شدند ، کنار می گذارد. در آن زمان ، سامسونگ و وان پلاس در یدک کشیدن اپل به شیائومی پیوستند.

با این حال ، این کمی مشکل ساز است ، زیرا شارژرها (و هدفون ها) تا حد زیادی یکسان هستند و متعلق به گروه بزرگی از مردم است که قبلاً دستگاه هایی از یک خانواده خریداری کرده اند. این امر باعث شده است که این لوازم جانبی سهم بزرگی در مسئله رو به رشد زباله های الکترونیکی داشته باشند.

از طرف دیگر ، همه قبلاً دستگاه اپل (شیائومی یا سامسونگ یا وان پلاس یا هر چیز دیگری) را در اختیار نداشته اند. بنابراین ، جابجایی این موارد مهم ، بار مالی اضافی را بر دوش مشتری می آورد. به خصوص که حذف دقیقاً منجر به کاهش هزینه ها نشد – آیفون پایه 11 با قیمت 699 دلار عرضه شد ، اما آیفون 12 بدون شارژر در واقع این قیمت را به 799 دلار افزایش داد. با جهش شیائومی از Mi 10 به Mi 11 ، وضعیت مشابه است -مدل جدید تقریباً 100 دلار بیشتر هزینه دارد.

درست قبل از کریسمس ، سامسونگ عامل مشابهی را در حذف آشکار تبلیغات تمسخرآمیز از اپل گرفت ، زیرا شایعات نشان می دهد که Galaxy S21 آینده این شرکت نیز از آجر شارژ صرف نظر خواهد کرد.

به یک معنا ، همه اینها بازتاب رهبری اپل در فضای فناوری قابل حمل است. بیایید به پیشنهاد این شرکت برگردیم که کشتن جک هدفون در تلفن هوشمند او اقدامی “جسورانه” است. این موضوع در آن زمان نیز مورد تمسخر قرار گرفت ، زیرا رقبا از حضور مداوم جک هدفون خود به عنوان نقطه فروش استفاده می کردند – قبل از اینکه بسیاری از همین رقبا تفکرات اپل را در نسخه های سخت افزاری آینده بپذیرند.

همانطور که در آن زمان بود ، در پایان مشتریان تنها بازنده های بزرگ هستند. همانطور که مردم پس از آن مجبور شدند بیرون بیایند و با آداپتورهای خوب و خرید گرانتر هدست های بلوتوث سر و کار داشته باشند ، اکنون نیز بسیاری مجبور به خرج شارژ آجر می شوند. (آجر خود اپل به قیمت 19 دلار فروخته می شود.) همانطور که بحث محیطی برای کنار گذاشتن این موارد وجود دارد ، درک ناامیدی مشتری به راحتی آسان است ، زیرا برخی تغییرات لزوماً بر قیمت گذاری سخت افزار تأثیر نمی گذارند.




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>