لیست فعلی پرونده های قضایی علیه Google و Facebook



کریسمس برای هر کسی که علاقه مند به اجرای قوانین ضد انحصاری دولت ایالات متحده است یک هفته زودتر فرا رسید.

در سه ماهه آخر سال 2020 ، ایالت ها و دولت فدرال پرونده های قضایی زیادی علیه شرکت های بزرگ فناوری گوگل و فیس بوک به دلیل سو abuse استفاده از قدرت انحصاری خود تشکیل دادند.

این پرونده ها پس از یک سال تحقیق در کنگره به وقوع پیوست که در جلسه دادرسی در ژوئیه به اوج رسید که در آن مدیران عامل مارک زاکربرگ از فیس بوک ، سوندار پیچای از گوگل ، جف بزوس از آمازون و تیم کوک از اپل قبل از کنگره شهادت دادند.

اکنون کفش دیگر به صورت صدها صفحه اسناد حقوقی افتاده است. فیس بوک و گوگل با کنترل روش هایی که در آن رقابت را از بین می برند یا آن را شکست می دهند روشی است که نوآوری را خفه می کند ، حریم خصوصی مصرف کننده را تخریب می کند و یا به قیمت های بالاتر برای تبلیغ کنندگان و بنابراین مصرف کنندگان تبدیل می شود.

در یک “کراس اوور ویژه” (و چه کسی کراس اوور را دوست ندارد؟!) ، یک پرونده قضایی به رهبری تگزاس حتی ادعا می کند که فیس بوک و گوگل توطئه کرده اند تا مانع از باز شدن جایگاه یک بازار مستقل جدید برای تبلیغات نمایشی شوند.

فیس بوک و گوگل سرسختانه اتهامات را در این موارد انکار کرده و قصد دارند در دادگاه به آنها اعتراض کنند.

درست نگه داشتن همه روشهایی که دادستان ها ادعا می کنند این غول های فناوری راهی کوچک برای جلوگیری از استفاده از محصولاتشان به مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان داده اند ، ممکن است دشوار باشد. حتی ممکن است برای دوستان گوگل ، فیس بوک یا بیگ تک آمازون و اپل پرونده های حقوقی و حقوقی بیشتر باشد. بنابراین با تنظیم کننده های ضد انحصار کشورمان ، که بالاخره پس از اجازه دادن حباب آزمایش نشده Big Tech درگیر شدند ، موارد ضد انحصاری Google و Facebook با آنها روبرو هستند.

فیس بوک

این غول شبکه های اجتماعی در حال حاضر با یک پرونده قضایی گسترده مشترک کمیسیون تجارت فدرال و 46 ایالت و همچنین واشنگتن و گوام روبرو است.

در این دادخواست ادعا شده است که فیس بوک انحصار خود را در فضای رسانه های اجتماعی “غیرقانونی” حفظ می کند. در مورد شرکت هایی مانند اینستاگرام و واتس اپ ، این ادعا ادعا می کند که فیس بوک خرید شرکت هایی را انتخاب کرده است که می توانند سلطه خود را به جای رقابت به چالش بکشند. برای شرکت هایی که نمی تواند خریداری کند ، مانند Vine ، دسترسی به منابع شبکه فیس بوک را که شرکت های دیگر معمولاً به آنها دسترسی دارند قطع می کند. این ادعا می کند که این لباس نشان می دهد که چگونه توانایی رقبا در جذب مشتری زانو زده است.

اگرچه ممکن است عواقب زیادی برای فیس بوک به همراه داشته باشد ، اما چشمگیرترین نتیجه نتیجه الزام این شرکت به از دست دادن مالکیت WhatsApp و Instagram خواهد بود. فیس بوک در سال 2012 یک بار هزینه نجومی 1 میلیارد دلاری اینستاگرام را پرداخت کرد. امروز ارزش اینستاگرام بیش از 100 میلیارد دلار است. و همانطور که رشد کاربران فیس بوک در ایالات متحده کاهش می یابد ، اینستاگرام و واتس اپ جوان در سراسر جهان امروز سنگ بنای تجارت فیس بوک هستند.

گوگل

تا به امروز ، بسیاری از بخشهای تجارت Google تحت سه لباس مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند زیرا اقدامات ضد رقابتی دارند. در حالی که هر یک از لباس ها متنوع است ، اما در اینجا نکات برجسته آنها وجود دارد:

ادعای فدرال و ایالتی ، اکتبر 2020

وزارت دادگستری و 12 کشور گوگل را به داشتن انحصار تقاضا متهم می کنند. معاملات بحث برانگیز معاملات بین گوگل و سازندگان سخت افزار اپل و اندروید است که طبق آن دادخواست “میلیاردی” می پردازد تا گوگل را به موتور جستجوی پیش فرض در مرورگرهای گوشی های هوشمند تبدیل کند. این ادعا می کند مانع از پا در آوردن رقبا می شود که این امر به شرکت های کوچک آسیب می رساند و تبلیغ کنندگان را مجبور می کند تا به قیمت تبلیغات گوگل پایبند باشند.

پرونده ایالت ها ، دسامبر 2020

این دادخواست که توسط بیش از 30 ایالت تشکیل شده و کلرادو و نبراسکا آن را رهبری کرده اند ، براساس ادعاهایی است که در یک دادخواست فدرال بر سر انحصار جستجوی گوگل ارائه شده است – و حتی فراتر هم می رود.

یکی از راه هایی که در این دادخواست ادعا می شود گوگل از قدرت انحصاری خود در جستجو سوusing استفاده می کند ، رتبه بندی نتایج جستجوی مجموعه محصولات خود بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک رقبا است. نمونه ای از این لباس جستجو برای “لوله کش در دنور” است. این جستجو در دو بخش تبلیغات انجام می شود ، بخش اول حاوی ماژول های تبلیغاتی خود Google است که کاربران را به صفحات نتایج تجاری Google هدایت می کند. مورد دوم تبلیغات بیشتر است. فقط ، همانطور که در دادخواست آمده است ، نتایج ارگانیک “در زیر چین” ظاهر می شود.

این ادعا می کند که شرکت هایی مانند Yelp را در معرض آسیب قرار می دهد ، که نتایج جستجوی خود را نشان می دهد. همچنین اگر مارک ها بخواهند در هرجای نتایج جستجو که کاربران به راحتی به آن دسترسی دارند ، برای تبلیغات به Google هزینه تبلیغات را بپردازند.

پرونده در تگزاس و ایالات متحده ، دسامبر 2020

در یک ویدیوی نسبتاً عجیب ، دادستان کل تگزاس کن پاکستون اعلام کرد که این ایالت از گوگل برای تجارت تبلیغاتی خود شکایت کرده و 9 ایالت دیگر او را شریک می دانند.

در حالی که دو مورد دیگر مربوط به تبلیغات جستجو هستند ، کت و شلوار تگزاس به نحوه تسلط محصولات گوگل بر فضای تبلیغات وب سایت نگاه می کند. در یک سایت خبری (مانند Mashable) یا وب سایت های دیگر ، ماژول هایی وجود دارد که تبلیغات در آنها نمایش داده می شود. در بیشتر موارد ، گوگل از این مدل ها استفاده می کند ، این امر باعث می شود واسطه ای اجتناب ناپذیر برای تبلیغ کنندگان و وب سایت هایی باشد که می خواهند تبلیغات داشته باشند. این باعث می شود که گوگل در سه مرحله مختلف فرآیند هزینه های کلانی را دریافت کند که شرکت ها در صورت تمایل به دسترسی به مصرف کنندگان چاره ای جز پرداخت آن ندارند.

یک نکته جالب از این شکایت مربوط به سیستم جدیدی برای قرار دادن تبلیغات به نام “پیشنهاد در عنوان” است. گفته می شود که گوگل و فیس بوک با هم همکاری کرده اند: در ازای داده ها و علاقه مندی ها در فضای تبلیغاتی ، فیس بوک از سیستم مستقل خارج شد ، که پیشنهادات خود را تحت کنترل گوگل برگرداند.

این داستان در حال تکامل است و با پیشرفت یا اضافه شدن به روز می شود.




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>