مراقب تعیین قیمت ها باشید

[ad_1]

وقتی چیزهای زیادی را آنلاین می بینید ، احتمالاً حرکت شما آن را به سبد خرید شما اضافه می کند و به صندوق عقب می رود. به هر حال ، این پس اندازها برای همیشه دوام نخواهند داشت – و شما نمی خواهید محصول قبل از اینکه فرصتی برای خرید آن با قیمت پایین داشته باشید ، از انبار خارج شود. کالاها را باید در حالی که گرم هستند تحویل بگیرید.

اما ممکن است پس اندازهایی که در صفحه خود مشاهده می کنید به هیچ وجه پس انداز نباشد. مدت هاست که خرده فروشانی مانند میسی ، JCPenney ، کهل و دیگران از لیست قیمت های متورم یا منسوخ شده در صفحات محصولات خود استفاده می کنند تا کاهش قیمت ها را بیش از آنچه که هستند نشان دهند. اگر به قیمت های بین خرده فروشان اشاره ای نکنید یا قیمت های پیشنهادی سازنده را بررسی نکنید ، ممکن است در نهایت همان مقدار پول را خرج کنید که اگر اصلاً فروشی نداشته باشید.

در اینجا یک مثال اخیر از تعطیلات آورده شده است: در اوایل دسامبر سال 2020 ، میسی اعلام کرد که یک سرخ کن هوائی Cuisinart را با قیمت 199.99 دلار ، کمتر از “قیمت عادی” 249.99 دلار ، فروخت. عکس زیر مربوط به 3 دسامبر سال 2020 است.


اما این معامله مسئله بزرگی نبود. در همان روز دسامبر ، همان توستر Cuisinart با قیمت 199.95 دلار در وب سایت مستقیم Cuisinart قرار گرفت – و به عنوان تخفیف مشخص نشد. قیمت فروش میسی تنها قیمت عادی تولید کننده بود.

از 7 ژانویه ، این کالا هنوز با قیمت عادی 199.95 دلار در وب سایت Cuisinart در دسترس است. با این حال ، در وب سایت میسی ، این کالا به “قیمت عادی” 249.99 دلار بازگشت.

میسی در اوایل دسامبر به درخواست های متعدد برای اظهار نظر در مورد شیوه های قیمت گذاری خود پاسخ نداد. در اواسط دسامبر ، لیست اجاق های توستر Cuisinart به طور خلاصه به عنوان “غیرقابل دسترس” درج شد. از 7 ژانویه با قیمت 249.99 دلار در دسترس بود.

البته میسی حق دارد کالایی را به هر قیمتی که دوست دارد بفروشد و اینکه مردم با خرده فروش دلخواه خود خرید کنند بسیار دور از ذهن نیست ، حتی اگر این به معنای پرداخت هزینه بیشتر از هزینه های دیگر باشد. اما این قیمت های بالاتر باعث می شود که فروش بهتر از آنچه که هست به نظر برسد.

چرا این مهم است؟ اگر فروش گمراه کننده ای شما را گمراه کرده است ، درصورتی که در غیر این صورت نمی توانید از این قیمت موقتاً کاهش یافته استفاده کنید ، می توانید برای خرید کالایی بازپس بگیرید. اگر در ماه دسامبر هنگام خرید اجاق گاز توستر از Macy’s عجله کردید ، زمانی که آن را با قیمت 199.99 دلار فروختید ، ممکن است فکر کنید که یک معامله شگفت انگیز انجام داده اید ، اما در واقع پنج سنت بیشتر از قیمت خرده فروشی توصیه شده سازنده پرداخت کرده اید ( MSRP) – و شما با یک احساس فوریت که واقعا وجود ندارد کار کردید.

و اگر اجاق گاز توستر را از Macy’s به قیمت 249.99 دلار بخرید ، معامله بدتری هم خواهید داشت. شما 50 دلار پرداخت خواهید کرد بیشتر بیش از آنچه در سایت Cuisinart انجام می دهید – علی رغم این واقعیت که در وب سایت Macy به نظر می رسد 249.99 دلار قیمت این لیست باشد.

این چقدر گسترده است؟

میسی از این طریق با تنها محصول قیمت خرده فروشی فاصله زیادی دارد. در اینجا چند مثال دیگر آورده شده است.

در وب سایت JCPenney ، Keurig K-Mini برای فروش 99.99 دلار در مقایسه با “قیمت خرده فروشی پیشنهادی” 130 دلار ذکر شده است. به وب سایت مستقیم Keurig بروید و دریابید که 99.99 دلار اصلاً برای فروش نیست. قیمت این قیمت در لیست است.

وقتی نماینده JCPenney در مورد شیوه های قیمت گذاری با آنها تماس گرفت ، بیانیه زیر را ارسال کرد:

JCPenney به حفظ یکپارچگی قیمت گذاری متعهد است و ما با انجام آنالیز منظم قیمت بازار ، قیمت اولیه را بر اساس تعدادی از عوامل تعیین می کنیم. ما به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود ، کالایی را قبل از فروش پس از مدت زمان معینی با قیمت اصلی به مشتریان ارائه می دهیم. هدف ما همیشه این است که قیمت اصلی ما برای یک کالا قیمت مشروع باشد ، که صادقانه و با حسن نیت برای فروش ارائه می شود.

در وب سایت ویلیامز سونوما ، ما در تاریخ 7 ژانویه یک مخلوط کن Breville Q برای فروش (که ویلیامز سونوما “قیمت ما می نامد”) با قیمت 349.95 دلار مشاهده کردیم که به نظر می رسد 549.95 دلار “قیمت پیشنهادی” تخفیف است. همچنین می توانید Q Blender را در وب سایت مستقیم Breville خریداری کنید ، جایی که قیمت آن نیز 349.95 دلار بود – مانند قیمت موجود در لیست. ویلیامز سونوما به درخواستهای متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در کوهل ، چنین سردرگمی قیمتی وجود دارد. از 7 ژانویه ، NutriBullet Pro با قیمت 67.99 دلار در وب سایت کوهل قرار گرفت ، در حالی که “قیمت عادی” 99.99 دلار است. در NutriBullet ، پیشنهاد 89.99 دلار بود ، نه 99.99 دلار ، که معامله واقعی را کمی شیرین می کند.

مثال دیگر: در اواسط ماه دسامبر ، سازنده قهوه Keurig K-Duo با قیمت ویژه 159.99 دلار در لیست کوهل قرار گرفت ، در حالی که قیمت تخفیف شده اولیه 199.99 دلار بود که کمتر از قیمت “اصلی” بود. از 229.99 دلار. در وب سایت مستقیم Keurig ، قیمت لیست فقط 169.99 دلار است – 30 دلار پایین تر از قیمت فروش Kohl.



سخنگوی کوهل ، وقتی از طریق ایمیل در مورد شیوه های قیمت گذاری آنها س askedال شد ، موارد زیر را گفت:

“به نظر می رسد قیمت هایی که در وب سایت های این تأمین کنندگان به آنها مراجعه می کنید ، قیمت فروش فروشندگان در مقایسه با قیمت خرده فروشی منظم آنها است. در تعیین قیمت ها ، تیم های ما عوامل مختلفی را در نظر می گیرند ، از جمله قیمت های عادی رقبای کوهل برای کالاهای مشابه. با توجه به محصولات خاصی که نام بردید ، اطمینان داریم که قیمت گذاری ما در مقایسه با سایر محصولات مناسب و مطابق با قیمت ها باقی مانده است. “

درست است که این دو مورد در مقایسه با سایر خرده فروشی ها قیمت رقابتی دارند. با این حال ، مشکل در واقع دیگر معامله گران نیستند: این مسئله به شیوه ای است که کول تخفیف را شکل می دهد.

سخنگوی NutriBullet این اختلاف را تأیید کرد و به Mashable گفت که قیمت اصلی NutriBullet Pro 900 هنگام فروش اولین محصول در سال 2014 “کمی بیشتر” (99.99 دلار) بود ، اما از آن زمان تاکنون تعدیل شده است. می شود حداکثر صادقانه و سپس خرده فروشان برای تخفیف در قیمت فعلی NutriBullet ، 89.99 دلار تبلیغ می کنند. اما بدیهی است که این همیشه اتفاق نمی افتد.

اینها تنها چند نمونه از بازاریابان آنلاین است ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد و برای یافتن آنها نیازی نیست سخت جستجو کنید.

چند وقته این طوره؟

این یک پدیده ی جدید نیست. برخی از همان خرده فروشان که در بالا ذکر شد ، از جمله Macy’s، Kohl’s و JCPenney ، حتی در یک دادخواست 2015 به دلیل جعل قیمت های فروش متضرر شدند.

زمان گزارش هایی به طور خاص در مورد استفاده JCPenney از تعیین قیمت – تنظیم لیست قیمت های بالاتر (و معمولاً غیر منطقی) برای جذابیت بیشتر فروش و کوپن – بیش از شش سال پیش. طبق پرونده دادگاهی که از Mashable دریافت شد ، این پرونده سرانجام با اجماع طرفین درگیر پس از میانجیگری حل شد ، اما فقط در فوریه 2019 (هیچ اطلاعات دیگری در مورد توافق نامه یا توافق نامه به طور آشکار در دسترس نیست).

با وجود پرونده های قضایی ، مصرف کنندگان هنوز نمی توانند به قیمت های موجود در لیست اعتماد کامل داشته باشند. قابل توجه است که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) رهنمودهای کاملاً واضحی را در مورد قیمت های کلاهبرداری ارائه می دهد:

“تبلیغ کننده باید به خصوص مراقب باشد ، اما در این صورت [list] قیمت باید همان قیمتی باشد که در آن محصول به صورت آشکار و فعال برای فروش ارائه شده است ، برای مدت زمان قابل توجهی با آخرین نرخ منظم [their] صادقانه و با حسن نیت – تجارت ، و البته نه به منظور تعیین قیمت ساختگی بالاتر که بتوان بر اساس آن یک تقلب مقایسه کرد. ”

به عبارت دیگر: خریداران باید در برخی مواقع بتوانند کالای موجود در لیست قیمت عادی را خریداری کنند و قیمت این لیست نباید روکش شود تا تخفیف بزرگتر از آنچه که در واقع است به نظر برسد. مشخص نیست که آیا استفاده از لیست قیمت قدیمی مستقیماً این رهنمودها را نقض می کند یا خیر ، اما مطمئناً منصفانه ترین راه برای قیمت گذاری نیست.

چگونه از تقلب جلوگیری کنیم

خریدار هوشمند معاملات به معنای دانستن چگونگی یافتن معامله خوب است ، اما همچنین به معنی اطمینان از ریشه واقعی بودن اعدادی است که می بینید. در اینجا چند روش برای بررسی خوب بودن معامله به نظر می رسد.

  1. همیشه ارجاع متقابل داشته باشید. هر زمان که خرید کنید ، چه برای فروش باشد یا نه ، باید قیمت ها را با سایر خرده فروشان و همچنین در وب سایت سازنده بررسی کنید.

  2. اگر می بینید که خرده فروش از ارزش کمی برخوردار است ، در جای دیگری خرید کنید یا مستقیم از مارک خرید کنید. یک خرده فروش مورد اعتماد خود را در زمینه قیمت گذاری پیدا کنید و به آنها پایبند باشید. (توجه: آمازون از قیمت های لیست استفاده نمی کند ، اما الگوریتم قیمت گذاری آن همه مشکلات خود را نشان می دهد.) اگر می توانید مستقیماً از مارک خرید کنید و همچنان بهترین قیمت را دریافت کنید ، این معمولاً شرط مطمئنی است – فقط مطمئن شوید که در نظر بگیرید در هزینه حمل و نقل.

  3. از ابزارهای آنلاین طراحی شده برای تشخیص این نوع چیزها استفاده کنید. بسیاری از ابزارهای آنلاین رایگان وجود دارد که برای آگاهی از خریدهای مصرف کنندگان طراحی شده اند. Fakespot پیوندها را در جستجوی بررسی های جعلی یا جعلی مشتری تجزیه و تحلیل می کند ، و camelcamelcamel یک ردیاب مفید است که تاریخچه قیمت محصول در آمازون را به شما نشان می دهد. همچنین افزونه مرورگر Honey وجود دارد که صفحات محصول را به سایر فروشندگان هدایت می کند تا مطمئن شوید کمترین قیمت را پرداخت می کنید. (همچنین کوپن های قابل استفاده را اسکن می کند.)

نکته آخر: در مورد قیمت فروش آنلاین و آنچه بازرگانان به شما می فروشند تردید داشته باشید. معاملات همیشه آنطور که به نظر می رسند نیستند.



[ad_2]

منبع: salamati-khabar.ir

ایندکسر