معنای واقعی “فضل بخشیدن” چیست



در جستجوی ما برای صلح و ثبات در جهنم یک ساله ، شاید هیچ مانترائی آرامش بخش تر از “به خودت لطف کن” برجسته نمی شود.

این خودداری است که می توانید هنگام مواجهه با ناامیدی های روزمره مانند مشاجره با کودکان خود ، رانندگی پرخاشگرانه پس از استراحت ، یا احساس فشار بیش از حد ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، به آن متوسل شوید. این امر در میان تجاوزات جدی مانند عدم حضور در یک لحظه مهم یا قول دادن ، تسکین می یابد. فضل دادن اجازه بخشش اشتباهات ، خلا inهای قضاوت و رفتارهای سو ab استفاده کننده است زیرا هیچ کس کامل نیست.

این ضرب المثل ریشه عمیقی در یوگا و جوامع مذهبی دارد و اغلب بصورت آنلاین یا بصورت هشتگ یا نقل قول الهام بخش ظاهر می شود. در اینستاگرام که فقط هشتگ های گذشته تا 90 روز را ردیابی می کند ، ترکیب # گریس و #giveyourselfgrace در چند ماه گذشته بیش از 400000 استفاده داشته است. اگرچه هشتگ “به خود لطف کن” در این سیستم عامل در این مدت افزایش چشمگیری نداشته است ، اما در آنجا (و سایر سایت های رسانه های اجتماعی) منتظر می ماند تا به عنوان یک یادآوری ملایم از خود انتقاد ، پشیمانی و شرم دست بکشد.

اما بخشش باید بیش از احساس آرامش باشد. او همچنین باید نوعی از اقدامات را تشویق کند ، خواه این کار مراقبت از خود ، ترمیم رابطه ای خراب یا مسئولیت انتخاب های شما باشد. ابتدا باید نحوه استفاده از آن را به عنوان چیزی بیش از هشتگ یا کلیشه یاد بگیرید.

دایان بوندی ، معلم یوگا و خالق یوگا برای همه ، این جمله را خوب می داند و از نظر پتانسیل “یک معتقد بزرگ” است.

“گریس به ما کمی فضا ، پذیرش و فضای کافی برای سخت بلعیدن یا عقب رفتن می دهد.”

او می گوید: “گریس به ما فضا ، پذیرش و فضای کمی می دهد تا سخت قورت دهیم یا قدم به عقب برداریم … و خود شفقت را تمرین کنیم.”

مانند هر جمله ی فرسوده ، بوندی می گوید اگر در متن غلط استفاده شود ، می تواند “خالی” یا “پلاستیک” باشد. این می تواند این باشد که او را از وضعیت ناخوشایند بیرون بیاورید یا وقتی شخص دیگری را آزار داده اید از عذرخواهی اجتناب کنید. گریس بهانه ای برای احساس درگیری درونی یا بین فردی نیست ، بلکه فرصتی برای مهربانی با خود است.

بوندی می گوید وقتی اظهار لطف به صورت آنلاین کارآمد باشد ، در نهایت به یک احساس مدرن و بی معنی تبدیل می شود. اگر شخصی که بصورت آنلاین دنبال می کنید در مورد بخشش صحبت می کند ، باید در یک زمینه مناسب و مرتبط با عمل باشد ، مانند حل مشکلات ، استغفار یا تمرین پذیرش شرایط و عواطف دشوار.

“فقط این کلمه را نگویید و برای مقابله با آن کاری نکنید [a problem]یا کلمه را بگویید و تمرکز کنید. ”

توبی سولا ، معلم اصلی برنامه مراقبه Brightmind ، فکر می کند که لطف را به عنوان نوعی صلح ارائه دهد. سولا می گوید: این مفهوم با صراحت ، نرمی و عشق تعریف می شود ، ویژگی هایی که اجازه می دهند احساسات بیایند و بیایند ، “بدون فشار و کشیدن”. مردم اغلب می خواهند احساسات مثبت را نزدیک نگه داشته و احساسات منفی را خنثی کنند ، اما آرامش می تواند به آنها کمک کند در عوض با هر گرمی و پذیرش از هر تجربه استقبال می کنند. سولا می گوید که این در واقع رضایت حاصل از تجربیات خوشایند را افزایش می دهد ، در حالی که از رنج ناشی از احساسات ناراحت کننده می کاهد.

به عنوان مثال وقتی پشیمانی و شرمندگی با استقبال روبرو می شود ، سولا می گوید که آنها فقط منبع فاجعه نیستند ، بلکه هدف مهمی را دنبال می کنند و به ذهن و بدن نشان می دهند که در آینده می توان به گونه دیگری عمل کرد. از این نظر ، دادن فضل را قدمی در جهت تصمیم گیری های مختلف در نظر بگیرید.

یافتن یک پست در رسانه های اجتماعی درباره فضل که فرصتی برای مهربانی با خود فراهم می کند ، می تواند به آرامش بدن کمک کند. مادری فرسوده و خسته که وقتی تعادل مدرسه و محل کار را تعادل می بیند ، ممکن است احساس عزت نفس خشن خود را همراه با آزاد شدن ناگهانی فک یا عضلات متشنج احساس کند.

برای تولید مثل این احساس بصورت آفلاین ، سولا توصیه می کند بدن خود را آرام کنید و چند نفس عمیق بکشید. گرچه در عمل این آرامش نیست ، اما گامی در مسیر درست است. برای داشتن یک تجربه معتبرتر از آرامش ، مراقبه هدایت شده را امتحان کنید ، در حالی که بدن خود را آرام نگه دارید و لبخندی خفیف روی لب خود بنشانید. مراقبه می تواند شامل یک مانترا مانند “من به خودم لطف می کنم” که باید با لحنی آرام و واقعی قرائت شود.

سولا می گوید ، اگر در ابتدا احساس اجبار می کنید ، مطمئن باشید که مانترا “می تواند به بقیه وجود شما نفوذ کند”.

دام ، در این عمل ، آرامش غلط بی تفاوتی در رفتار شما است ، زیرا همه چیز را می توان با صراحت غیر قضایی برآورده کرد.

سولا می گوید: “شما باید تلاش کنید تا جهان و روابط خود و روش خود را بهبود ببخشید.”

آرامش به کار رفته به شما کمک می کند تا با کاهش استرس و اضطراب ناشی از احساسات و تجربیات چالش برانگیز ، در نتیجه انرژی را برای مقابله مسئولانه با تنش ، اشتباهات و درگیری ها کاهش می دهد.

سولا می فهمد که چرا ایده لذت بردن از لطف در یک سال پر از رنج برای افراد مفید بوده است.

وی گفت: “وقتی به طور عینی بیش از حد تحت فشار قرار می گیرید و گاهی اوقات حتی نمی دانید برای بهبود وضعیت خود چه کاری باید انجام دهید ، همانطور که در مورد بسیاری از افراد اتفاق می افتد ، شما فقط یک گزینه دارید.” “به او سلام برسانید.”




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>