هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

به این ترتیب طراحی و تولید هدرز یک روند وقت گیر و مالامال هزینه محسوب می شود.از همین رو نسبتاً کلیه کارخانجات خودروسازی از کارگزاری هدرز بر بر روی محصولات مناسب قیمت و شهری خویش صرف لحاظ کرده و انجام همین عمل را به متخصصان مرکز ها تیونینگ واگذار میکنند.البته عدم کارگزاشتن هدرز فابریک به جهت تمامی خودروها صادق نمیباشد و همواره شماری از خودروهای اسپورت مثل ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… درصورتیکه اکسیژن سرد اقتدار این گونه را در جای کاربردی کارگزاشتن میگردد و. به گفته ای دقیق تر به جهت هر دسته ماشین (اگر اغراق نکرده باشیم به جهت هرپیشرانه) باید هدرز مخصوصی طراحی شود ، به این ادله همه ساله تعداد بیشماری هدرز بوسیله شرکت های متفاوت طراحی و تولید می شود. گزینش قطر لوله ی مطلوب به جهت هدرز باید مهم در نظر گرفتن طراحی موتور و بضاعت و توان آن در میزان گازهای خروجی بدون وارد آمدن صدمه به آن و یا این که افت قدرت انجام پذیرد . که البته به شرطی این موردها محقق خواهد شد که پس از تعیین یک‌سری مواد حساس خصوصیات حرارتی گوناگون و طراحی اولیه، بررسی و تحلیل دقیقی ازعملکرد هدرز به عمل آید. در صورتی که این قطعه به صحت طراحی و کارگزاشتن شود، حدود ۵ الی ۱۰ % به اقتدار و گشتاور تولیدی پیشرانه در ماشینهای بی آلایش افزوده خواهد شد. یافتن راهکاری هایی به جهت هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از از اصول پایه دانش تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریعتر و تمام تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز اثر گذاری بسزایی در مکش قدرتمندتر و تنفس خوبتر پیشرانه ایفا می کند.از این رو کارگزاری قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولی روند تیونینگ ماشین های معمولی محسوب میشود. به هر صورت می بایست گفت هدرزهای دست سازی که اکثر زمان ها به وسیله مکانیک های سنتی یا این که برخی از صاحبین دکان های اگزوز سازی ساخته می شوند به هیچ عنوان عملکرد هدرزهای رشته ای را که بر شالوده اصول علمی رخ می گیرند را ندارند و استعمال از آن ها در بخش اعظمی موارد، به ارتقا مصرف سوخت منجر میشوند. کمک فنر تیبا راهنمای مباحث زیست محیطی را هم مد حیث داشته باشید. در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، فقط به یاری شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در گوشه و کنار نرم افزارهای فن ای، چون GT POWER امکان پذیر است. طراحی یگانه و تراز صیقلی هدرزها که به طور معمول از جنس فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای مضاعف گران بها ساخته میشوند به خروج پر سرعت و مالامال فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق کمک می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به اقتدار و گشتاور تولیدی پیشرانه اتومبیل های معمولی می افزاید.از سوی دیگر اصطکاک کاهش و ارتقا اقتدار پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت هم موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده هست که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، کارگزاشتن بی آلایش آن هاست که به راحتی در هر دکان مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است اما طراحی و ایجاد یک هدرز حرفه ای و کارا بر بر خلاف کارگزاشتن آن به هیچ وجه ساده نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، فقط به امداد شبیه سازی فراوان ظریف پیشرانه در محفظه نرم افزارهای رشته ای چون gt power قابلیت پذیر است.از سوی دیگر ساخت هدرز ها هم می بایست به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری هم تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های آخری کالا خواهد داشت. هدرز عملاً جایزگینی گرانقیمت برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه هست و به دلیل قیمت دوچندان و هزینههای ایجاد گزاف، کمتر از سوی خودروسازان به صورت استاندارد به کارگیری میشود، اما استفاده از هدرز به جهت ماشینهای اسپرت و مسابقهای، کابرد فراوان دارد و بخش اعظمی اتومبیلهای گرانقیمت به صورت استاندارد به هدرزهای فابریک مجهز هستند. حجم زدن پیشرانه استاندارد پراید صدای. قصد کارگزاشتن هدرز رو پراید رو داریم. BX در همین آزمون به قدرت ماشين تاثير خوبي دارند ولي مصرف بنزين رو بالا ببریم. از همین رو نسبتاً همه کارخانجات خودروسازی از نصب هدرز بر بر روی محصولات ارزان قیمت و شهری خود صرف لحاظ کرده و انجام همین کار را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند. تراکم دود در منیفولد اجازه خروج دود از سیلندر را نمیدهد و یا دست اندک شتاب خروج دود را کمتر میدهد.در برخی موارد هم سبب ساز تولید فشار بازگشتی فراوان می گردد که در ادامه به آن خوا‌هیم پرداخت. بعد از نصب هدرز می توان ریمپ ماشین را انجام داد و از راندمان و تغییرات بهتری بر بر روی اتومبیل تیونینگ شده ساخت کرد. عایق سازی هدرز بصورت کلی منجر به کاهش دمای فضای درون کاپوت و اطراف موتور شده و همین مورد قضیه در راندمان موتور اثر گذاری مثبت داشته و هوای خنک تری وارد موتور خواهد شد اما دلیل دارای عایق کاری مسیر خروجی خودداری از کمتر سرعت گاز های خروجی می باشد، وقتی که گاز های خروجی از بلوک موتور خودرو بیرون می شوند به مرور در هم اکنون از دست دادن دما و حجم میباشند که اهمیت عایق کاری هدرز، ضمن متعادل ساختن حرارت در تمام طول مسیر، اصلی مراقبت دمای گاز های خروجی مانع از کاهش حجم و فشار خروج آن ها خواهید شد. همانطور که گفته شد، کارگزاشتن همین قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما بایستی گفت طراحی که به جهت تولید قطعه هدرز حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، معمولی نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همینطور باید گفت در ایجاد و طراحی Headers از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل به کارگیری میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب ساز می‌شود که گازهای سوخته شده از احتراق، مهم فشار و در مدتزمان پاره ای از موتور بیرون شود. چهارم از کجا میشه تهیه کرد زیرا هیچکدام از قطعات مورد علاقه همهٔ ماست. در زمانه خروج دود، به خصوص در زمانی که به دور موتور بالا میباشد ، زمان کمی برای خروج دود از منیفولد وجود دارد که منجر می‌شود به دنبال احتراق، در منیفولد ازدحام و جرم ایجاد شود. هدرز مربوط به قسمت موتور ماشین می باشد و بسته به دسته آن از سرسیلندر خودرو که نصیب بالایی موتور اتومبیل هست آغاز شده و تا پایین موتور امتداد میابد. هنوز تراز تخلیه کل نشده و تخلیه گاز ها تا بالا امدن کامل پیستون و بسته شدن سوپاپ پارس تیوفایو ملازم مکانیک دود ادامه دارد. از طرف دیگر، باید بدانید که تخلیه تام و سرعت بالا سیلندر ماشین از گازهای ایجادشده یا دود اگزوز هم نقش مهمی در ارتقاء مکش و تنفس خوب تر موتور دارد. چنانچه شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در آیتم هدرز tu5 چیست بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.

حتما بخوانید:
هدایای سازمانی آراهنر، انتخابی هوشمندانه برای تمامی سلیقه ها - آراهنر فاخر ایرانی
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesViagrasu tesisatçısıGeri Getirme Büyüsü