ورزش با ماسک در واقع می تواند برای شما خوب باشد



بر اساس تحقیقات جدید ، استفاده از ماسک – مانند این دونده دور از نظر اجتماعی در Central Park – به طور شگفت آور یک مزیت شناخته شده کمی دارد.

تصویر: الکسی روزنفلد / تصویر گتی

همه محصولات ارائه شده در اینجا مستقل از ویراستاران و نویسندگان ما انتخاب می شوند. اگر از طریق پیوندهای موجود در سایت ما چیزی خریداری کنید ، Mashable می تواند کمیسیون عضویت دریافت کند.

در بیشتر موارد همه گیر ، وقتی برای اجرای 5K روزانه خود بیرون می رفتم ، ماسک ها را به عنوان یک شر ضروری می دیدم. اگر کسی از آن طرف خیابان بیاید ، آنرا بچسبانم و از آن طرف عبور کند یا در صورت امکان از جاده فرار کند. اینها فقط رفتارهای خوب در دوران COVID هستند. اما در همه زمان های دیگر ، ماسک من یک تهدید بالقوه بود. احساس خفگی می کرد و برای همیشه عرق کرده و خشن بود. من با او شروع به دویدن کردم ، باد را در یک دست گرفتم ، تقریباً مثل بادبادک پرواز کردم تا او را خشک نگه دارد.

اما این قبل از خواندن آخرین اخبار دنیای تنفس و ورزش ناشی از کتاب پیشگامانه جیمز نستور بود. نفس: علم جدید هنر گمشده. شما می توانید تاریخچه کامل این علم را در اینجا بخوانید ، اما TL. DR این است که شما باید همیشه سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید ، حتی هنگام ورزش ، و کمی دی اکسید کربن اضافی در واقع به بدن شما کمک می کند تا اکسیژن بیشتری را جذب کند – یک قانون ضد شهودی اما کاملاً ثابت که به عنوان اثر بور شناخته می شود.

با استفاده از این قوانین در عمل ، ماسک من ناگهان بهترین دوست من شد. تنفس از طریق بینی را تشویق می کند ، زیرا در غیر این صورت بلعیدن حوله عرق کرده است. به جای نگرانی در مورد خفگی ، به مولکولهای اکسیژن اضافی که به لطف اثر بور از طریق هموگلوبین منتقل شده اند فکر کردم. میزان O2 بیشتر در عضلات به معنای کاهش سطح اسید لاکتیک است که باعث درد عضلات ما هنگام ورزش می شود.

هرچه بیشتر با ماسک با تنفس مناسب می دویدم ، به عبارت دیگر ، پاهایم کمتر احساس خستگی می کردم. بارهای 5K من به طور ناگهانی کاهش یافت ، به طور متوسط ​​حدود 10 دقیقه ، و آنها برای چند ماه گذشته در آنجا ماندند. حالا من ماسک خود را همیشه روشن نگه می دارم ، مخصوصاً وقتی هوا سرد می شود. بینی صورتی در زمستان از گذشته است.

بنابراین خوب بود که مشاهده می کردم تجربه من در دو مطالعه جدید درباره ماسک ها و تمرینات پاییز امسال تکرار شده است ، یکی در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی و دیگری در مجله پزشکی و علوم اسکاندیناوی در ورزش. همانطور که توسط نیویورک تایمز، هر دو مطالعه همچنین باعث تعجب دو محقق شد ، كه همه اظهار داشتند استفاده از ماسك منجر به فرسودگی می شود. سطح دی اکسید کربن بالا رفته است ، به خصوص با ماسک N95 ، اما هیچ سردرد یا مشکل تنفسی گزارش نشده است.

البته توجه موجه است. در این دو مطالعه از شرکت کنندگانی استفاده شد که از قبل سالم و فعال بودند. مورد دوم فقط از مردان استفاده می کند. آنها دوچرخه سواری را مطالعه کردند ، نه سایر اشکال فعالیت. محققان پیشنهاد می کنند که این امر در مورد دویدن و تمرین با وزنه نیز صدق می کند ، اگرچه بدون انجام مطالعات بیشتر با ماسک ، مطمئناً نمی دانیم. مانند تنفس بینی و به طور کلی افزایش CO2 ، نباید سعی کنید سبک تمرین خود را خیلی سریع تغییر دهید. آن را معادل یک تمرین قد در نظر بگیرید ، زیرا واقعاً چنین است.

اما در تحقیقی که در ماه نوامبر منتشر شد سالنامه انجمن قفسه سینه آمریکا، 10 محقق آمریکایی و کانادایی کل ادبیات را بررسی کردند و دریافتند که “در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از تفاوت در پاسخ های فیزیولوژیکی به ورزش در هنگام رابطه جنسی یا سن هنگام استفاده از ماسک صورت وجود ندارد.” در هر مطالعه اثرات سوverse بر عضله ، جریان خون یا مغز مشاهده نشد ، به جز تعداد کمی از افراد مبتلا به بیماری شدید قلب و ریه – افرادی که هرگز نباید بدون نظر پزشک خود تمرین کنند.

سوزان هاپکینز ، نویسنده تحقیق ، از دانشگاه سن دیگو در بیانیه ای گفت: “استفاده از ماسک صورت می تواند ناراحت کننده باشد.” “شما می توانید هوای گرمتر و کمی غنی شده CO2 استنشاق کنید ، و اگر ورزش می کنید ، ماسک می تواند باعث گرم شدن و تعریق صورت شما شود. اما اینها برداشت های حسی هستند. آنها بر عملکرد قلبی ریوی در افراد سالم تأثیری ندارند.”

من با دیدن این ماسک ها که به واکسن مبتنی بر واکسن مبتنی بر واکسن مبتلا می شوند ، کاملاً پشیمان نخواهم شد ، با این فرض که با هوای گرم بهار و تابستان 2021 مطابقت داشته باشد. تنفس بهتر توسط ماسک ها ارائه می شود. در واقع ، قدم بعدی من در جلوی ماسک آموزش این است که بیشتر بخرم و جیب هایم را با آنها پر کنم – تا وقتی همه چیز عرق می کند بتوانم آنها را عوض کنم.




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>