پخش فیلم و کارتون در سوپرمارکت ها; درست یا غلط چیست؟



شیرین محرابیان، مدیر اجرایی انتشارات پینما در برنامه «گفتگوی فرهنگی» رادیو گفت و گو درباره بازاریابی فرهنگی گفت: اگر فرهنگ را خلاق و پویا، خودبازتولیدکننده بدانیم، در ابعاد مختلف زندگی مردم گسترش می یابد. این حضور می تواند برای بازار جذاب باشد. این جاذبه به گسترش بیشتر فرهنگ کمک می کند. اینکه مردم بازیگران بیشتری دارند و این بازیگران لزوما آدم های فرهنگی نیستند.

مغربیان در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر ارزش های فرهنگی موجود در فروشگاه ها، گفت: شما در کودکی اشاره کردید که وقتی وارد فروشگاهی می شوید می توانید به هر انیمیشن و فیلمی دسترسی داشته باشید، اما آیا محتوای آن ها همین گونه است. مرحله؟ شاید متولیان فرهنگ آن زمان در مخاطبان خود لزوم دسترسی به محصولات فرهنگی را می دیدند. بنابراین، آنها به درستی نیاز شما را شناسایی کرده اند.

آرش شاه محمدی، فعال فرهنگی و مدیر فروش اکوسیستم کودک و هلدینگ خانواده نبات گفت: بازاریابی فرهنگی دو بعد اصلی دارد. یک بعد بازاریابی و بعد دیگر فرهنگ است. وقتی از بازار صحبت می کنیم از کلمه نیاز استفاده می کنیم یعنی بازار بر اساس نیاز جامعه شکل می گیرد. وقتی بعد فرهنگ اضافه شود، نیازهای فرهنگی نیز برآورده می شود.

شاهمحمدی ادامه داد: اگر به تولید درست برسیم بازاریابی فرهنگی درست اتفاق می افتد. یعنی شناخت درست ذائقه مخاطب و تولید آن به آن سلیقه. یکی از مشکلات ما در کشور توزیع محصولات است. وقتی همه اینها اتفاق بیفتد بازاریابی فرهنگی شکل می گیرد.

حتما بخوانید:
مشخصات، قیمت و خرید پیستون پژو 206 (تیپ 5) TU5 025 بالتین