چگونه می توان از اتلاف وقت در پیمایش جلوگیری کرد و لذت را در بازی پیدا کرد

[ad_1]

Epiphany در میانه مبارزه با بالش قرار گرفت.

من فقط می خواهم دختر 6 ساله ام به من ضربه بزند و وقتی روی زمین می افتم ، تقلید از ضربه بدنی شایسته هر ضربه جهان قسمت ، فهمیدم که به اندازه کافی با بچه هایم بازی نکرده ام.

زمانی بین کریسمس و سال نو ، زمانی که من و شوهرم هنگام مراقبت از دختر بزرگتر و خواهر 15 ماهه او در تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل بودیم ، خود را به اندازه کافی آرام دیدیم تا بتوانیم مرتبا با صداهای مسخره صحبت کنیم. ما وانمود می کنیم که در جهانی زندگی می کنیم که توسط تک شاخ ها اداره می شود ، و دعوت به نبردهای غلبه آور را می پذیریم. کودک کوچک با خوشحالی از بازیها فریاد زد. تختخواب 6 ساله با خوشحالی و خستگی به رختخواب می رود.

وقتی به او گفتم که تصمیم گرفته ام این بازی را یکی از اهداف خانوادگی خود برای سال 2021 قرار دهم ، او بالا و پایین پرید ، سپس نگاهی به من انداخت و گفت: “مادر ، بازی بیشتر برابر با سرگرم کننده تر ، که برابر بیشتر است شادی ، که برابر است با شادی بیشتر ، که برابر است با عشق بیشتر ، که همه چیز است. “

مانترا او تعادل كاملی در برابر اثرات خرد كننده بیماری همه گیر ویروس كرونا بود ، كه به بزرگسالان نیازمند جدی و خطرپذیر بودن است. به هر حال ، من می خواهم بازی بیشتری در زندگی ام داشته باشم.

من احساس الهام و انگیزه می کردم تا اولین دوشنبه پس از تعطیلات ، وقتی که همه گیر قدیمی کار من ، کار بچه ها ، و ماه ها استرس مزمن مانند یک موج جزر و مد بر من غلبه می کرد.

چه والدین باشید و چه نباشید ، این چرخه آشنا به نظر می رسد. از تاریکی COVID-19 فرار کنید و از طریق یک فعالیت یا رابطه جدید امید پیدا کنید ، اما پس از آن رویدادهایی مانند یک کودتا یا یک موج همه گیر ، کشف دوباره این احساس شادی را با گذشت روزها دشوار می کند. تلفن یا اینترنت شما از راه های بی فایده در حال تبدیل شدن به عصا است زیرا پیمایش آسان تر از درخواست کمک یا تمرین مهارت های مقابله ای است (و اغلب امروزه آنچه که مردم به آن نیاز دارند ، یک تغییر اساسی در جامعه است). مرحله). همه اینها باعث می شود که شما تعجب کنید که چگونه در چند ماه آینده دلگیر کنار خواهید آمد.

“یک بازی برای من هر عمل شادی آور است که در آن شما زمان را فراموش می کنید.”

برای کمک به روشن کردن راه خود ، به جف هری ، مشاور و مربی روانشناسی مثبت متوسل شدم. من قبلاً می دانم که بازی برای رشد کودک و روابط والدین مفید است و بزرگسالان از بازی سود می برند زیرا می تواند ارتباطات اجتماعی ایجاد کند و استرس را کاهش دهد. من می خواستم روشن کنم که چرا وقتی به من فرصت بازی داده شد ، آنها را برای پیمایش در شبکه های اجتماعی منتقل کردم. من همچنین نیاز به راهنمایی داشتم که دقیقاً چه چیزی یک بازی در نظر گرفته می شود.

هری مکالمه ما را با یک تعریف ساده آغاز کرد: “بازی برای من هر عملی شادی آور است که در آن شما زمان را فراموش می کنید.” همچنین هیچ هدف و نتیجه ای ندارد.

سپس هری استراتژی هایی را درمورد چگونگی بازی بیشتر در برنامه روزانه ام بیان کرد.

وارد “فکر کردن در مورد بازی” شوید

اگرچه از شروع زندگی با نشاط بیشتر هیجان زده شدم ، اما به هری توضیح دادم که پس از بازگشت از کار پس از تعطیلات و یک لحظه وقفه در هرج و مرج ، احساس خستگی و بی حوصلگی بازیگوئی کردم.

در عوض ، با دادن چند دقیقه وقت برای انجام کاری سرگرم کننده یا شادی آور ، تلفن ، ایمیل یا شبکه های اجتماعی خود را بررسی کردم ، احتمالاً ناخودآگاه از نظر شوک دوپامین یا شاید به این دلیل که افزودن به لیست مواد غذایی من یا پاسخ دادن به آن احساس تولید می کند پیام متنی. در روز تلاش برای کودتای کپیتول ، من به عنوان بخشی از کار خود ، بلکه همچنین به عنوان یک شهروند نگران ، برای به روزرسانی پیمایش می کردم.

هری ، که قبل از اتفاقات چهارشنبه با او صحبت کردم ، دقیقاً می دانست که چرا بازی آسان نبود.

وی با بیان اینکه اگر عصبانی یا خسته باشید همین مسئله صادق است ، گفت: “شما نمی توانید بازی کنید وقتی … در حالت اضطراب قرار دارید.” اولین قدم برای احساس بازیگوشی انجام کاری آرامش بخش و تسکین دهنده است.

سپس سعی کنید اجازه دهید تخیل شما را راهنمایی کند. هری گفت ، گاهی اوقات این به معنای نادیده گرفتن منتقد درونی است. این کسی است که عقاید شما را بعنوان دور ، غیرعملی و یا غیراخلاقی رد می کند. نگران برداشتن علامت های مربوط به لیست کارهای خود یا اختصاص وقت برای کار بدون پرداخت فوری نباشید. اگر فرزند دارید ، به جای اینکه نقش سرپرست را بر عهده بگیرید ، از راهنمایی های وی پیروی کنید یا به تخیلات خود بپردازید ، که همانطور که هر پدر و مادری می داند ، سرگرم کننده نیست. در عوض ، به خود اجازه دهید احمق ، مضحک یا پوچ باشید.

به خود اجازه دهید خسته شوید

به نظر می رسد ضداسلامی باشد ، اما هری به من کمک کرد تا درک کنم که یکی از عناصر مهم بازی خستگی است. استفاده از تلفن و اینترنت لزوما دشمن این بازی نیست ، اما آنها می توانند با منحرف کردن ذهن با پیام هایی که باعث می شود شما “مصرف بیش از ایجاد و ناکافی بودن” را متمرکز کنید ، تصور را از بین ببرند.

هنگامی که پیمایش از طریق اینستاگرام و TikTok برای شما خوشبختی واقعی به همراه می آورد ، ضمن اینکه از هرگونه تغییر در خلق و خوی خود آگاه هستید ، این کار را ادامه دهید. اما اگر مشغول تماشای هلاکت یا تماشای بیش از حد هستید و تصاویر و اطلاعات شما را غرق می کند اما فایده ای ندارد ، وقت آن است که اینترنت را خاموش کرده و ذهن خود را آرام کنید. اگر برای آرام کردن احساس اضطراب کمی استراحت کرده اید ، قدم بعدی کسالت است.

هری همچنین دوره های خستگی را به عنوان تمرینی برای تقویت توانایی شنیدن شهود و کودک درونی شما توصیه می کند. حتی پنج تا 10 دقیقه از این تمرین ، یعنی آنچه من بین 6:30 تا 7:30 وقت دارم ، می تواند تفاوت ایجاد کند.

ببینید چه نوع بازی هایی را دوست دارید

فکر کردن در مورد بازی و پرورش کسالت می تواند در کودک را باز کند ، اما هری همچنین پیشنهاد کرد که کنجکاوی ها و احساساتی را که بیشتر اوقات با لحظات شاد مرتبط می کنید شناسایی کنید. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا گروه کوچکی از دوستان را که مایل به اشتراک گذاری هستند وقتی “شما را با بازیگوش ترین ، سرزنده ترین ، خلاق ترین و درگیرترین” تماشا کرده اند ، جذب کنید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند فعالیت ها یا رفتارهایی را که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید ، شناسایی کنید.

هری همچنین گفت كه از یك روش غلط یا درست برای بازی دست بردارید و این تعریف را گسترش دهید ، كه من به عنوان شخصی كه همیشه احساس می كردم یك بازی بزرگسالان است شامل پازل ، بازی های تخته ای و مسابقه از آن استقبال می كنم.

من خیلی سریع فهمیدم که بازی برای پیچیده بودن یا از قبل برنامه ریزی شده لازم نیست که موثر واقع شود.

قبل از صحبت با هری ، من لیستی از مواردی که باعث خوشحالی من شده بود را تهیه کرده بودم که بسیاری از آنها در مدت زمان کوتاهی قابل انجام بودند. این مراسم شامل مهمانی های رقص ، رقص تردمیل ، بازی فوتبال ، شعرخوانی و تماشای اجراهای موسیقی مورد علاقه من بود (مانند اجرای پرنس در یک پوشش فراموش نشدنی در حالی که گیتار من آرام گریه می کند) قلقلک و دعوای بالش با دخترم نیز در این لیست است. هری ، خود فوتبالیست ، یک توپ فوتبال را برای دریبل زدن در خانه و بازی با همسر و فرزندانم توصیه کرد.

بعد از صحبت با او ، فهمیدم كه گرایش كودكانه خودم به حماقت و پوچ بودن ، انواع ساده بازیگوشی است كه می توانم در طول روز به آنها متوسل شوم. وقتی دخترم یک عینک بزرگ کت و شلوار روی میز ناهار گذاشت و گفت: “آقای میو در خدمت شماست!” من جواب دادم ، وانمود کردم که امپراتور گربه ها هستم. منطقی نبود اما باعث خنده ما شد.

روز بعد من او را به رقص “شاد” با من دعوت کردم ، که در واقع به نظر می رسد مرغی از پشت می لرزد. در یک پیاده روی ، او پرسید که چه بازی باید انجام دهیم ، و من به جای اینکه از خستگی آهی بکشم ، او را به بازی یک شب گفت “شب تاریک و مه آلود” به چالش کشیدم. او با کشتن چندین موجود خیالی با شاخه درختی که روی زمین پیدا کرد ادامه داد.

من خیلی سریع فهمیدم که بازی برای پیچیده بودن یا از قبل برنامه ریزی شده لازم نیست که موثر واقع شود.

دلسوزی را تمرین کنید

وقتی من واقعاً با دخترم یا برای خودم بازی نمی کنم ، هری من را تشویق کرد که خود شفقت داشته باشم. وی هشدار داد که استفاده از شرم به عنوان ابزاری برای تغییر رفتار خودم – “شما پدر و مادر بدی هستید که امروز بچه بازی نمی کنید!” – به درد من نمی خورد. بهتر است اعتراف به بدخلقی ، خستگی یا استرس داشته باشید تا اینکه بازی را مجبور یا ناراحت کنید.

هری گفت: “اگر می خواهید آن انرژی را بازی كنید ، این ناشی از عطوفتی است كه به خود می دهید.”

همچنین می تواند به من کمک کند که ، برای مسئولیت پذیری ، به همه خانواده قول داده ام که کیک های بستنی لوکس خود را تهیه کنم اگر بتوانم به هدفی که برای خودم تعیین کرده ام پایبند بمانم.

من مشتاقانه منتظر استفاده از بینش هری برای بازی بیشتر هستم ، اما ده ماه پس از همه گیری ، کاملاً می فهمم که وقتی داربست هایی که می سازیم شروع به لرزیدن یا از هم پاشیدن می شود ، هیچ جواب و راه حل آسان وجود ندارد. من احتمالاً هر روز یک رشته بازی خوب ایجاد خواهم کرد ، یا حداقل در آن باز خواهم بود ، اما در نهایت به دیوار برخورد می کنم. سپس چند نفس عمیق می کشم ، مانترا دخترم را تکرار می کنم و دوباره تلاش می کنم.

او نوشت: “همه آنچه شما باید انجام دهید این است كه به خودتان اجازه دهید بازی كند ، به خودتان اجازه دهید 20 ثانیه خود واقعی ، عجیب ، عصبی ، معتبر شما باشد و چیزی جادویی كه می تواند زندگی شما را تغییر دهد ناشی از آن است.” -لری هری در پست- برای ارسال ایمیل. “این قدرت بازی است.”



[ad_2]

منبع: salamati-khabar.ir