چگونه می توان قدردانی را در سال 2021 تمرین کرد



ممکن است به نظر نرسد که هنگام انتقال به سال 2021 چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آنها سپاسگزار بود.

همه گیری تقریباً هر آنچه را که برای آن ارزش قائل هستیم و ممکن است امری بدیهی تلقی شود ، بی ثبات می کند. COVID-19 سلامت ، شغل و زندگی ما را در معرض خطر قرار می دهد. و روشهای معمول برای از بین بردن استرس ، مانند معاشرت با دوستان در خانه یا غذا خوردن در رستوران با عزیزان ، می تواند باعث بیماری یا حتی مرگ شود.

هنوز هم مردم برای تشکر از شما امسال هجوم آوردند. که در پست وبلاگ، توییتر توضیح داد که کاربران “احساس جدیدی از تشکر و پشتیبانی از جوامع ما” دارند ، و اشاره کرد که در سال 2020 ، توییت های شکرگذاری در سراسر جهان 20 درصد افزایش یافته است.

کریستی نلسون ، مدیر اجرایی سازمان غیر دولتی شبکه شکرگذاری ، همچنین اشاره به بازگشت به قدردانی در سال 2020 کرد. او می گوید بازدید کنندگان بی نظیری از وب سایت شبکه امسال ، که برنامه ها و روش های رایگان برای کمک به مردم را ارائه می دهد با سپاس از 97،800 در فوریه به 172،200 در آوریل افزایش یافت. اکنون هر ماه حدود 144000 کاربر منحصر به فرد وجود دارد.

نلسون قدردانی را احساس قدرشناسی تعریف می کند که از درون ناشی می شود. در حالی که او شرایط خاصی را یادداشت می کند (مانند تعریف و تمجید از یک همکار یا رئیس) ، می تواند حس قدردانی را القا کند و این موارد و احساسات ناشی از آن می تواند زودگذر باشد. از نظر او ، سپاسگزاری واقعی شما را ملزم می کند تا در دنیا حضور داشته باشید تا نکات خوب زندگی خود را متوجه شوید ، که به نوبه خود به شما کمک می کند شرایط سخت را تحمل کنید.

نلسون در سال 1992 در بیمارستان منهتن بستری شد و شکرگذاری را پرورش داد. او 32 ساله بود و پزشکان وی به سرطان مبتلا بودند. کمتر از یک سال بعد ، نلسون پس از تشخیص لنفوم IV هوچکین ، شیمی درمانی را آغاز کرد. او حدود چهار ماه را در بیمارستان گذراند و در یک اتاق کوچک حبس شد. هنگام رفتن ، نلسون احساس كرد كه از كما خارج شده و از امتیازات تمدن بیدار می شود.

نلسون می گوید: “صدای پرندگان ، احساس هوا روی پوست من ، زیبایی درخت ، توانایی راه رفتن روی زمین ، توانایی داشتن نمایندگی برای دوش گرفتن ، همه رادیکال بود.”

گلن فاکس ، متخصص مغز و اعصاب که در مورد تشکر و سپاسگذاری مطالعه می کند ، می گوید تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند با کمک به شما در خواب بهتر و کاهش استرس ، بهزیستی کلی را بهبود بخشند.

وی پس از تشخیص مادرش در مرحله چهارم سرطان تخمدان ، قدرت تحول خود را تجربه کرد. در طول سالهای مرگش ، او دفتر خاطرات سپاسگزارانه ای را یادداشت کرد ، که به گفته فاکس به او کمک کرد تا در حال حاضر زندگی کند و از زمانی که برای او باقی مانده است قدردانی کند. چند ماه پس از مرگ او ، فاکس دفتر خاطرات سپاس خود را ایجاد کرد.

فاکس قدردانی را اینگونه تأیید می کند که تصدیق می کند که ما گاهی اوقات بیش از آنچه شایسته ما است ، به دست می آوریم ، که نویسنده و سخنران برن براون به او گفت.

او می گوید: “بلعیدن یک قرص واقعا سخت است.” فاکس گفت ، وقتی ما به این داستان وابسته باشیم که لیاقت همه خوبی ها را داریم و به آن دست نمی یابیم ، رنج و بدبینی باورنکردنی ایجاد می کند.

فاکس نیز مانند نلسون معتقد است که در سال 2020 ، سالی پر از رنج ، سپاسگزاری می تواند به تابش نور در تاریکی کمک کند. لحظات خوبی که در گذشته داشته ایم ، مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن ، وقتی از آنها سپاسگزار هستیم احساس مثبت تری می کنیم که باعث راحتی می شود. همانطور که در هنگام عزاداری مادرش یاد گرفت ، سپاسگزاری غم و اندوه او را از بین نبرد. در عوض ، این امر به او کمک کرد تا نسبت به زمانی که با مادرش سپری کرده بود ، سپاسگزار باشد ، که به نوبه خود به او کمک کرد تا غم خود را بهتر مدیریت کند. در یک سال غم و اندوه ، هنگامی که مردم در انزوا بغل می شوند و در مرگ عزیزان عزادار می شوند ، او معتقد است که سپاسگزاری می تواند به مردم کمک کند تا پیروزی های کوچک را جشن بگیرند ، مانند تلاش در طول روز که شما ترجیح می دهید در رختخواب بمانید. هنگامی که بزرگترها تا حد زیادی از کنترل خارج شده اند.

مهارت های مقابله ای ، مانند تمرین قدرشناسی ، برای مقابله با استرس ناشی از بیماری همه گیر کافی نیست. نابرابری های سیستمی و نژادی به این معنی است که برخی به طور نامتناسبی شغل ، فقدان مراقبت های بهداشتی و موارد دیگر را از دست می دهند. برای مقابله با این مسئله ، ما به یک سیاست مناسب دولت در مورد مواردی مانند مراقبت های بهداشتی با کیفیت و شبکه ایمنی قوی تر نیاز داریم. به همین ترتیب ، همه به منابعی دسترسی ندارند که به آزادی اجازه می دهند حتی احساس قدردانی کنند.

با این حال ، استفاده از این روش ممکن است حداقل در کوتاه مدت برای برخی از افراد مفید باشد. از نظر نلسون ، این می تواند به او کمک کند تا به آنچه در دنیا اشتباه است توجه کند و همچنین او را از آنچه اشتباه است بیدار کند.

بعد از یک سال سختی ، قدردانی او هیبت شیوه زندگی ما را به او یادآوری می کند. به عنوان مثال ، نلسون شرایط ما را در این همه گیری با کسانی که در طی همه گیری آنفولانزا در سال 1918 زندگی می کردند مقایسه می کند.

وی گفت: “ما حتی به صورت جداگانه توانایی این را داریم که از نظر فنی به هم متصل شویم.”

قدردانی ممکن است در آغاز به راحتی حاصل نشود. فاکس و نلسون معتقدند که قدرشناسی یک مهارت است. تمرین ، نظم و تعهد لازم است. اما این بدان معنا نیست که شما باید کاری خارق العاده انجام دهید.

نلسون پیشنهاد می کند با تشکر از هر نفس شروع کنید. COVID به ما یادآوری کرد که تنفس بدون کمک پزشکی کاری نیست که هرکسی بتواند انجام دهد.

نلسون می گوید: “نفس ارتباط همه زندگی است و شما همیشه الهام می گیرید.”

سپس نلسون توصیه می کند آنچه را که از آن سپاسگزار هستید در یادداشت تشکر یادداشت کنید. این می تواند به شما کمک کند وقتی در وضعیت بدی قرار دارید روی چیز مثبت تری تمرکز کنید.

می توانید این کار را عصر انجام دهید ، اما نلسون می گوید این عمل ممکن است اولین کار صبح موثرتر باشد.

“قدرشناسی قبل از اینکه چیزی اتفاق بیفتد واقعاً در آنجا زندگی می کند. وقتی صبح بیدار می شوی از چه چیزی سپاسگزار هستی؟” نلسون می گوید

علاوه بر این ، نلسون توصیه نمی کند فقط با تکیه بر یک دفتر خاطرات سپاسگزار ، زیرا می تواند تمرین شما را به یک ساعت از روز محدود کند. درعوض ، با مشاهده و سپاسگزاري از قسمت خاصي از بدن كه به خوبي كار مي كند ، روش هاي ديگري براي تمرين سپاسگذاري در زندگي روزمره خود ادغام كنيد. تمرین مداوم تنها راهی است که می توانید با سپاسگزاری “بهتر” شوید.

برای فاکس ، یک راه اصلی برای قدردانی از آنچه که دارید این است که تعداد چیزهایی را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید افزایش دهید. این می تواند شامل همه چیز باشد ، از جمله چیزهای ناچیز به اندازه ساندویچی که برای ناهار خورده اید تا یکی از اقوام گمشده ای که برای اتصال دوباره کشیده شده است.

فاکس می گوید: “این ما را آماده می کند تا احساس فروتنی کنیم که بیش از آنچه لیاقت داریم را داریم.” فاکس می گوید ، یک چیز که باید فروتنی و قدردانی ما را القا کند ، تلاش زیادی است که برای ایجاد واکسن های COVID-19 لازم است.

با گسترش مواردی که از آنها سپاسگزار هستید ، می توانید یاد بگیرید که کدام رفتارهای مهربانی شایسته نمایش عالی است ، در حالی که دیگران ممکن است با آرامش بیشتر مورد تأیید قرار گیرند و شاید با تلاش کمتر. به این ترتیب ، شما خود را مجبور نمی کنید که احساس قدردانی کنید. فاکس می گوید ، هنگامی که این کار را انجام می دهید و بخشی از آن ناشی از اجازه دادن به آن به طور طبیعی است ، باید لذت ببرید. به عنوان مثال ، خوب است اگر کسی اجازه ادامه رانندگی را بدهد ، اما کارت تشکر به راننده مدیون نیستید. یک پاسخ ارگانیک تر ، موج دوستی است که هنوز هم احساس قدردانی را بدون احساس غیر طبیعی بودن امکان پذیر می کند.

با این وجود ، فاکس توصیه می کند در پایین ترین لحظات خود را تحت فشار قرار ندهید تا احساس قدردانی کنید. به عنوان مثال ، هنگام ناراحتی ، احتمالاً نمی توانید به راحتی به آن احساس دسترسی پیدا کنید. فاکس می گوید ، به همین ترتیب ، خوب است که بگوییم چیزی می مکد.

قدرشناسی در مورد افراد نیز صدق می کند. نلسون پیشنهاد می کند به خانواده و دوستان خود بگویید که از آنها و دلیل آنها قدردانی می کنید. تحقیقات نشان می دهد که ابراز سپاس می تواند به عنوان چسب اتصال افراد به ویژه در روابط عاشقانه عمل کند.

از نظر نلسون ، طبیعت قدردانی می کند. او سعی می کند اغلب بیرون برود تا با زیبایی های طبیعت ارتباط برقرار کند و آنچه را که در دنیای طبیعی برای او ارزش دارد مانند درخت یا اولین برف زمستانی به او یادآوری کند.

اگرچه نلسون می گوید سپاسگزاری سرطان او را درمان نکرد اما به درمان زندگی او کمک کرد.

نلسون می گوید: “من انرژی بسیار بیشتری دارم ، وقتی قدردان هستم احساس زنده بودن بسیار بیشتری می کنم.” ” [And] من خیلی خوشحالم که زنده ام. “

اگرچه نمی دانیم در سال 2021 چه انتظاری در انتظار ماست ، اما نلسون معتقد است که سال آینده پر از فرصت است.

نلسون گفت: “ما با سالی روبرو هستیم که فرصتی را فراهم می کند … با ورود واکسن ، با ورود دولت جدید ، اما ایده آل نخواهد بود.” “[Part of gratefulness is realizing] در حال حاضر همه چیز عالی نیست. اما چه امکانی وجود دارد؟ “




منبع: salamati-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>