5 قابل دریافت از 5 صورتحساب ضد انحصاری جدید با هدف Big Tech

[ad_1]

خبر بد برای بیگ تک.

قانون گذاران پنج مورد را برای محدود کردن قدرت و حتی شاید شکستن شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک و آمازون معرفی کردند.

این امر پس از انحصار برخی از غول های دره سیلیکون اتفاق می افتد.

به همت ائتلاف دو حزب در مجلس نمایندگان دموکرات دیوید سیسیلین و جمهوری خواه کن باک به رهبری اعضای رده بندی کمیته فرعی ضد انحصارى ، این قانون را روز جمعه معرفی کردند. در صورت تصویب ، این لوایح به دولت قدرت بیشتری برای تنظیم بیگ تک می دهد.

قبل از امضای رئیس جمهور جو بایدن ، این لوایح باید به مجلس و سنا برود. و حتی با حمایت دو جانبه ، تصویب هر پنج این لایحه ها نبردی دشوار خواهد بود.

اما با توجه به اینکه Big Tech اکنون بیش از هر صنعت دیگری برای لابی در ایالات متحده هزینه می کند ، این واقعیت که این قانون در خارج از کمیته انجام می دهد بسیار زیاد است.

در اینجا پنج دریافتنی از پنج حساب آورده شده است.

1. تعریف رسمی شرکت Big Tech

برای تعیین اینکه این قوانین جدید واقعاً برای چه افرادی اعمال می شود ، قانون انتخاب و نوآوری آنلاین ایالات متحده “سیستم عامل های تحت پوشش” را کسانی که ماهانه 50 میلیون کاربر فعال دارند تعریف می کند. آنها همچنین شامل شرکتهایی با سرمایه بازار – ارزش کل سهام شرکت – بیش از 600 میلیارد دلار است.

گوگل و فیس بوک به ترتیب 2 و 85/2 میلیارد کاربر فعال در ماه دارند. اما طبق این تعریف ، حتی شرکت های فناوری نسبتاً “کوچکتر” نیز واجد شرایط هستند. اسنپ ​​چت در سه ماهه آخر ماهانه 500 میلیون کاربر فعال داشته است.

مایکروسافت ، آلفابت (شرکت مادر گوگل) و آمازون بیش از 1 تریلیون دلار سرمایه بازار دارند. ارزش اپل بیش از 2.25 تریلیون دلار است.

2. حسابها به اندازه کافی خاص هستند تا شرکتهای بزرگ فناوری را از انجام کارهایی که به آنها مزیت ناعادلانه ای می بخشد جلوگیری کند

در لوایح مقرراتی وجود دارد که به نظر می رسد با توجه به عملکردهای واقعی شرکت های Big Tech نوشته شده است. به عنوان مثال ، آمازون برای بدست آوردن مزیت رقابتی نسبت به آنها ، از داده های فروشندگان استفاده می کند ، مانند مورد PopSockets.

برخی از گوگل انتقاد می کنند که نتایج جستجو را برای سیستم عامل های خود مانند Google Shopping بالاتر از نتایج سایر شرکت ها قرار داده است. مفاد قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا به طور خاص شیوه هایی مانند این موارد و موارد دیگر را ممنوع می کند.

3. آنها به اندازه کافی گسترده هستند تا شرکتهای بزرگ فناوری را از هم بپاشند

قانون سکوهای پایانی انحصارات ، با حمایت مالی نماینده پرامیلا جیاپال ، صریحاً می گوید که “نهادهای تحت پوشش” باید در بوم آنها باقی بمانند.

به طور خاص ، آنها نمی توانند صاحب مشاغلی شوند که منجر به “تضاد منافع” شود. آمازون مجموعه ای از محصولات را به Amazon Basics می فروشد. وجود این خط – که آمازون روی سیستم عامل خود به همراه محصولات رقیب می فروشد – می تواند تضاد منافع باشد.

همانطور که الکس کانتروویتس در بولتن فناوری های عالی خود اشاره کرده ، این عبارت “به اندازه کافی مبهم است که همه چیز را پوشش می دهد” ، به نهادهای نظارتی ابزاری قدرتمند برای از بین بردن شرکت های با تکنولوژی پیشرفته می دهد.

4- آنها خریدها را محدود می کنند

برنده شدن شرکتی با شروع اولیه و صندوق نبرد گسترده همیشه برای شرکت های نوپا یک گزینه نیست. بنابراین بعضی اوقات برای دستیابی به آنها شکل می گیرد که می تواند برای موسسین و کارمندان مفید باشد ().

و Big Tech از خرید شرکتی به جای رقابت با آن خوشحال است. اینگونه است که فیس بوک تهدیدهای WhatsApp و Instagram را خنثی می کند. متأسفانه این فرصت کمتری را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

قانون رقابت و قابلیت های این پلت فرم انواع خاصی از تصرفات را “تقویت قدرت بازار” یا تلاش برای خنثی کردن “تهدیدهای رقابتی” منع می کند.

5. FTC و DOJ سرانجام آنچه را که برای مبارزه با Big Tech نیاز دارند ، بدست می آورند

قانون مدرن سازی هزینه های ثبت ادغام ، پول بیشتری به آژانس های مسئول تنظیم Big Tech ، از جمله کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری می دهد.

بودجه ناکافی از طرف DOJ و FTC محدود کردن کار با شرکت های فناوری با خزانه قانونی کامل را دشوار کرده است. ایمیل های دریافت شده از پولیتیکو نشان می دهد در حالی که FTC از فیس بوک شکایت می کند ، رهبران آن به کارمندان خود می گویند که آماده شوند “کمربندهای خود را محکم” کنند.

این آژانس ها با پول بیشتر آمادگی بیشتری برای پذیرش وکلای گوگل ، فیس بوک ، آمازون و اپل دارند.



[ad_2]

منبع: salamati-khabar.ir